İçeriği gör
Aklima

bilgi İdari Davalar Konusunda Önemli Paylaşımlar

Önerilen Yorum

Hamiltonyen, 10.03.2020 - 13:26 yazdı:

Merhabalar..idare dava kurum savunması  geldi cevap yazılımı için örnek cevap dilekçesi varmıdır.. EGM sd garson kriterine gore. Yardımcı olurmusunuz

https://forum.khkhaber.com/topic/3879-ohal-ve-KHK-mağdurları-1/page/31/?tab=comments#comment-6503

https://forum.khkhaber.com/topic/3879-ohal-ve-KHK-mağdurları-1/page/6/?tab=comments#comment-5974

https://forum.khkhaber.com/topic/1249-garson-sd-kart-fişleme-forumu/#comments

https://forum.khkhaber.com/topic/1249-garson-sd-kart-fişleme-forumu/page/5/#comments

https://forum.khkhaber.com/topic/1439-i̇dari-davalar-genel-forumu/page/18/?tab=comments#comment-25249&ct=1583995849

sayfalarındaki paylaşımlar yardımcı olacaktır. Özellikle sonuncusu. (üstten 7 inci sıradaki paylaşım)

Savunmaya karşı vereceğiniz cevapta ilk dilekçenizden farklı olarak konu kısmına "davalı idarenin ... tarihli savunmasına cevabımdır"

 yazmanız yeterli. https://forum.khkhaber.com/forum/64-cevap-dilekçeleri/ altında bir kaç örnek var.


689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Muhreç Hakime, 19.12.2019 - 11:09 yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Ihraç idari yargı hakimiyim. Ohal komisyonu islemleri ile ilgili davalarınızı açarken avukat tutmak sizin icin pahalı olursa dilekce yaziminda cüzi ücretler karşılığında yardımcı olabilirim. Her türlü sorununuzu da sorabilirsiniz. Hali hazirda bir hukuk bürosunda çalışmaktayım. 

Bir sorim var cevaplarsanız sevinirim. idari dava dilekçelesinde Geçmiş maaşlarda yasal faizinin yerine tüfe oranında artışlı isteyebilirmiyiz.

Muhreç Hakime, 19.12.2019 - 11:09 yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Ihraç idari yargı hakimiyim. Ohal komisyonu islemleri ile ilgili davalarınızı açarken avukat tutmak sizin icin pahalı olursa dilekce yaziminda cüzi ücretler karşılığında yardımcı olabilirim. Her türlü sorununuzu da sorabilirsiniz. Hali hazirda bir hukuk bürosunda çalışmaktayım. 

Merhaba

Eski maaşlar için yasal faiz yerineTÜFE oranında artış isteyabilirmiyiz.


672 tkipsiz

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Keyys672, 17 saat önce yazdı:

Bir sorim var cevaplarsanız sevinirim. idari dava dilekçelesinde Geçmiş maaşlarda yasal faizinin yerine tüfe oranında artışlı isteyebilirmiyiz.

Merhaba

Eski maaşlar için yasal faiz yerineTÜFE oranında artış isteyabilirmiyiz.

Faiz kısmına girmeden önce bir hususa dikkat çekmek isterim.

Profilinizde henüz komisyondan cevap almadığınız ve 672 KHK lı olduğunuz görünmekte. Açacağınız davada maddi bir şey isterseniz bu durum tam yargı davası şeklinde yorumlanabilir.

Sizin açacağınız dava 685 nolu KHK gereği komisyon kararının iptali içindir. Komisyon kararında da maaşlarla ilgili bir husus yok. Kaldı ki faiz isteminiz durumunda maaşınızın hesaplanması istenecektir. Bu hesaplamayı yapacak kişi, kurum yada kuruluşun maaşınızı neye göre hesaplayacağını ise bilemezsiniz. Bu nedenle öncelikle iptal davasının kazanıp sonrasında maaşınızı ve haklarınızın tamamını maaş promosyonu dahil doğru bir şekilde aldıktan sonra bu meblağlar üzerinden faiz istemi konusuna girmenizi tavsiye ederim. Mesela; maaşlarınız size ödenirken toplu verilecek ve bu günkü gelir vergisi üzerinden kesinti yapılacak ve az para alacaksınız. Doğal olarak da bu hususu mahkemeye götüreceksiniz. Doğal olarak en baştan faiz istemek işleri karıştıracaktır.

  • Beğeni 1
  • Teşekkür 1

689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Aklima, 5 saat önce yazdı:

Faiz kısmına girmeden önce bir hususa dikkat çekmek isterim.

Profilinizde henüz komisyondan cevap almadığınız ve 672 KHK lı olduğunuz görünmekte. Açacağınız davada maddi bir şey isterseniz bu durum tam yargı davası şeklinde yorumlanabilir.

Sizin açacağınız dava 685 nolu KHK gereği komisyon kararının iptali içindir. Komisyon kararında da maaşlarla ilgili bir husus yok. Kaldı ki faiz isteminiz durumunda maaşınızın hesaplanması istenecektir. Bu hesaplamayı yapacak kişi, kurum yada kuruluşun maaşınızı neye göre hesaplayacağını ise bilemezsiniz. Bu nedenle öncelikle iptal davasının kazanıp sonrasında maaşınızı ve haklarınızın tamamını maaş promosyonu dahil doğru bir şekilde aldıktan sonra bu meblağlar üzerinden faiz istemi konusuna girmenizi tavsiye ederim. Mesela; maaşlarınız size ödenirken toplu verilecek ve bu günkü gelir vergisi üzerinden kesinti yapılacak ve az para alacaksınız. Doğal olarak da bu hususu mahkemeye götüreceksiniz. Doğal olarak en baştan faiz istemek işleri karıştıracaktır.

Önce yorumunuz için teşekkür ederim. Profile bakmayın iade oldum. Maaşlarını anlattığınız gibi verildi. İtiraz ettim reddetti geldi. fazla kesilen vergi için vergi m. İptal davası açacağım.  Maaşlar için hep yasal faiz deniyor ya enflasyon ile arasında yarı yarıya fark var acaba TÜFE kadar artış istenebeyor mu kazanan varmı merakım bu.


672 tkipsiz

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Keyys672, 11.06.2020 - 19:21 yazdı:

Önce yorumunuz için teşekkür ederim. Profile bakmayın iade oldum. Maaşlarını anlattığınız gibi verildi. İtiraz ettim reddetti geldi. fazla kesilen vergi için vergi m. İptal davası açacağım.  Maaşlar için hep yasal faiz deniyor ya enflasyon ile arasında yarı yarıya fark var acaba TÜFE kadar artış istenebeyor mu kazanan varmı merakım bu.

Uygulamada Borçlar kanunu ve Ticaret Kanunu genelde kullanılmakta burada da Yasal faiz ve Temerrüt faizi ifadeleri var. 2020 yılı için yayınlanan listeye bakılırsa http://www.kazanci.com/kho2/ortak/yararli.htm#24 her ikisininde oranlarının aynı olduğu görülmekte. Ancak iş kanununa göre çalışanlar için özellikle maaşlar konusunda bankalar tarafından uygulanan en yüksek mevduat faizi istenebiliyor. Bu faizde her alacağa uygulanamıyor. Bu konuda yargıtayın verdiği kararlar var. İş kanunu ileri sürülerek bankaların uyguladığı  en yüksek mevduat faizi isteyebilirsiniz.

Bu konuda AYM bir kararında faiz ödenmesi gerektiğini belirtmiş ancak bu faizin ne olduğu ve nasıl hesaplanacağını belirtmemiş ancak enflasyon üzerinden kayıp hesabı yapmıştır. https://www.memurlar.net/haber/814994/AYM-den-onemli-karar-acikta-iken-iade-edilen-memurun-mali-haklari-faiziyle-odenir-mi.html kararın kendisine de link var. (https://www.memurlar.net/common/news/documents/814994/20190312-9.pdf) kararda danıştay kararlarına atıfta var.


689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

11. İdare Mahkemesine Başvuru Süresi:

2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu gereğince idare mahkemelerine başvuru süresi; tebliğden sonraki gün 1 olacak şekilde 60 gündür. Ancak mahkeme öncesi bazı durumlar bu süreyi durduruyor. Kuruma dilekçe verme, cimer, ombudsman gibi. Yani idarenin yaptığı bir işlem size tebliğ edildi sizde bu belirttiklerimden birisine başvurdunuz. Tebliğden kaç gün sonra bu kuruma başvurduysanız, toplam 60 gün süreden o kadarı geçmiş oluyor. Bu durumda kurumun size cevap vermesiyle (olumsuzsa) süre yeniden başlıyor. Cevabı beğenmediniz yeniden dilekçe verdiniz diyelim (bu kısım önemli) kurumun ilk dilekçenize cevabından sonra yaptığınız diğer başvurular süre durdurma özelliğine sahip değil.

Kısaca idarenin bir işlemine karşı dilekçe verdiniz süre durdu, idare size cevap verdi ama olumsuz ise süre tekrar başlar. Vereceğiniz ikinci, üçüncü dilekçe süreyi ilki gibi durdurmaz.

Bu konudaki bir hak kaybına dair danıştay kararı aşağıdadır. Kararda bir başka önemli noktaysa; idare mahkemesi eski haliyle bimer başvurusunu işlem yapan idarenin üstü yada amiri olmayan bir makam olması gibi bir icadla dilekçeden saymamış ancak danıştay bu başvurunun anayasaya göre süre durdurma özelliğide olan kabul edilebilir bir dilekçe olduğunu belirtmiş.

"İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No : 2019/267
Karar No : 2019/2375

TEMYİZ EDEN (DAVACI) :
VEKİLİ :
KARŞI TARAF (DAVALI) :
VEKİLİ :
İSTEMİN KONUSU : …. İdare Makemesi, ... İdari Dava Dairesinin … tarihli ve E:…. sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem : ...Eğitim Tugay Komutanlığı'nda Uzman Onbaşı olarak görev yapan davacının, güvenlik soruşturmasının olumsuz sonuçlandığından bahisle sözleşmesinin feshedilmesine ilişkin Hava Kuvvetleri Komutanlığının 27.04.2017 tarihli ve 8225-17 sayılı işleminin iptali istenilmiştir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti : … İdare Mahkemesince verilen … tarihli ve E:… sayılı kararda; her ne kadar davacı tarafından, Başbakanlık İletişim Merkezi'ne yapılan başvurular sebebiyle dava açma süresinin durduğu ve son başvuru üzerinden 60 gün içinde cevap verilmemesi üzerine dava açıldığı ileri sürülmekte ise de; Başbakanlık İletişim Merkezi'nin, işlemi tesis eden Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın üst makamı olmaması sebebiyle başvurunun, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 11. maddesi uyarınca işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurmayacağı, dava konusu işlemin, 27.04.2017 tarihinde davacıya tebliğ edildiği, 2577 sayılı Kanun hükmü uyarınca tebliğ tarihini izleyen günden itibaren dava açma süresinin başlayacağı dikkate alındığında, 27.04.2017 tarihinden itibaren 60 gün içinde ve 26.06.2017 tarihine kadar, son günün Ramazan Bayramı tatiline rastlaması sebebiyle, en son resmi tatilin bitişini izleyen ilk çalışma günü olan 28.06.2017 tarihine kadar dava açılması gerekirken, bu süre geçirildikten sonra 19.03.2018 tarihinde açılan davanın esasının, süreaşımı nedeniyle incelenmesine olanak bulunmadığı, davacı tarafından, dava konusu işlemde başvuru süresi ve yerinin gösterilmemesinin Anayasa'nın 40/2. maddesi hükmüne aykırı olduğu dolayısıyla şekil açısından sakat olduğu ve davanın süresinde olduğu ileri sürülmekte ise de, idarenin Anayasa'dan kaynaklanan yükümlülüğünü yerine getirmesi esas olmakla birlikte belirtilen yükümlülüğün yerine getirilmemesinin, idari işlemlere karşı açılan davalarda dava açma süresinin işletilmeyip, ihmal edilmesi sonucunu doğurmayacağı, zira Anayasa'nın 125. maddesinde idari işlemlere karşı açılacak davalarda sürenin yazılı bildirim tarihinden başlayacağının açıkça belirtilmesi karşısında, usulüne uygun tebliğ olunan idari işlemler üzerine, 2577 sayılı Kanunu'nda düzenlenen 60 günlük genel dava açma süresinin uygulanması zorunlu olduğundan, davacının bu iddiasına itibar etme olanağı bulunmadığı gerekçesiyle davanın süre aşımı nedeniyle reddine karar verilmiştir.

… İdare Mahkemesi kararının özeti : … Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesince; istinaf başvurusuna konu İdare Mahkemesi kararının hukuka ve usule uygun olduğu ve davacı tarafından ileri sürülen iddiaların söz konusu kararın kaldırılmasını gerektirecek nitelikte görülmediği gerekçesiyle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 45. maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca istinaf başvurusunun reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, kendisine yazılı bir belge verilmediği, üst amiri tarafından sözleşmesinin feshedildiği, ilişik kesme belgesinde ise başvuru süresi ve yerinin gösterilmediği, bu durumun Anayasa'nın 40/2. maddesi hükmüne aykırı olduğu dolayısıyla işlemin şekil açısından sakat olduğu ve Başbakanlık İletişim Merkezi'ne yapılan başvurular sebebiyle dava açma süresinin durduğu ve son başvuru üzerinden 60 gün içinde cevap verilmemesi üzerine dava açma süresi içerisinde dava açıldığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davanın süre aşımı yönünden reddine ilişkin Mahkeme kararının usul ve hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ .... DÜŞÜNCESİ : Davanın süre aşımı yönünden reddine ilişkin İdare Mahkemesi kararına karşı yapılan istinaf başvurusunun reddine ilişkin Bölge İdare Mahkemesince verilen kararın gerekçesi yerinde bulunmamakta ise de, sonucu itibarıyla hukuka uygun bulunan kararın onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

İNCELEME VE GEREKÇE:
MADDİ OLAY :
... Eğitim Tugay Komutanlığı'nda Uzman Onbaşı olarak görev yapan davacının, güvenlik soruşturmasının olumsuz sonuçlandığından bahisle sözleşmesinin feshedilmesine ilişkin Hava Kuvvetleri Komutanlığının ... sayılı işleminin iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.

İLGİLİ MEVZUAT:
2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 7. maddesinde; "Dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde Danıştayda ve idare mahkemelerinde altmış ve vergi mahkemelerinde otuz gündür. İlanı gereken düzenleyici işlemlerde dava süresi, ilan tarihini izleyen günden itibaren başlar. Ancak bu işlemlerin uygulanması üzerine ilgililer, düzenleyici işlem veya uygulanan işlem yahut her ikisi aleyhine birden dava açabilirler. Düzenleyici işlemin iptal edilmemiş olması bu düzenlemeye dayalı işlemin iptaline engel olmaz." hükmü yer almaktadır.
Aynı Kanun'un 11. maddesinde; " İlgililer tarafından idari dava açılmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari dava açma süresi içinde istenebilir. Bu başvurma, işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurur. Altmış gün içinde bir cevap verilmezse istek reddedilmiş sayılır. İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş süre de hesaba katılır." hükmüne yer verilmiştir.
19.01.2006 tarihli ve 2006/3 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca kurulan Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) tarafından, vatandaşlarca yapılacak istek ve şikayetlere ilişkin yazılı veya sözlü başvuruların gereğinin yapılması için süratle ilgili kamu kuruluşu veya birimine ulaştırılması ve mümkün olan en kısa sürede cevap verilmesi amacıyla elektronik ortamda oluşturulan internet sitesi üzerinden başvuru imkanı getirilmiştir.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Dava dosyasının incelenmesinden; davacının, Hava Kuvvetleri Komutanlığı uzman erbaş temini kapsamında yapılan sınavda başarılı olduğu ve ...Eğitim Tugay Komutanlığı'nda Uzman Onbaşı olarak intibak eğitimi görmekte iken güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının olumsuz sonuçlandığından bahisle 27.04.2017 tarihli sözleşme fesih onayıyla eğitimine son verilerek ilişiğinin kesildiği, anılan işlemin aynı gün (27.04.2017 tarihinde) davacıya tebliğ edildiği, davacı tarafından 28.04.2017, 01.05.2017, 02.05.2017, 05.05.2017, 09.05.2017, 07.06.2017, 03.08.2017, 17.08.2017, 31.10.2017, 16.01.2018, 04.02.2018 tarihli dilekçeler ile Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)'e başvuruda bulunulduğu, son yaptığı 04.02.2018 tarihli başvurusuna 60 gün içinde cevap verilmemesi üzerine sözleşmesinin feshedilmesine ilişkin 27.04.2017 tarihli ve 8225-17 sayılı işleminin iptali istemiyle bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Hukuk devleti idarenin tüm eylem ve işlemlerinin hukuk kurallarına uygunluğunun ödün verilmez bir ilke olarak benimsendiği bir devlet türüdür. İdarenin, özellikle işlemlerinin hukuka uygunluğunun denetlenmesi ise asıl olarak idari yargıda açılan iptal davaları aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. İdarelerin tesis ettiği işlemler yönünden hukuka bağlılığının sağlanmasına işlerlik kazandıran iptal davaları ise, temelde kendisi de hem bir Anayasal hak ve özgürlük, hem de diğer temel hak ve özgürlüklerin sağlanmasında etkin bir güvence olan hak arama özgürlüğünün kullanımı olan dava açma hakkı ile de ilgilidir.
Dolayısıyla, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun aynı zamanda idari dava açma süresiyle ilgili düzenleme getiren 11. maddesinin hem hak arama özgürlüğü ve hukuk devleti ilkesi ile yakından ilgili olması, hem de anayasal düzeyde bir hak olan dilekçe hakkının kullanımı ile ilgili olması nedeniyle, Kanun'da açıkça aksi öngörülmediği sürece geniş yorumlanması, idarenin yargısal denetimini, kısıtlayıcı, daraltıcı ve en genel anlamda hak arama özgürlüğünü sınırlandırmayacak şekilde yorumlanması ve uygulanması gerekmektedir.
Yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, Başbakanlık İletişim Merkezine yapılan başvurunun İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 11. maddesi kapsamında yapılan bir başvuru olduğunun kabulü gerektiği, bu kapsamda davacının dava açma süresi içinde yaptığı 28.04.2017 tarihli başvurusunun dava açma süresini durduracağı açık olmakla birlikte, 2577 sayılı Kanun'un 11. maddesinde isteğin reddi veya reddedilmiş sayılması üzerine dava açma süresinin yeniden işlemeye başlayacağı öngörüldüğünden, ret cevabının bildirilmesinden veya altmış günün cevapsız geçmesinden sonra aynı konuda yeniden idareye başvurulması, dava açma süresinin ikinci kez durdurulması sonucunu doğurmayacaktır. Kanun, ilgililere sadece bir kez başvurma hakkı tanıdığından, ilk başvurudan sonraki başvuruların sürenin işlemesine etkisi yoktur. Bu kapsamda, davacı tarafından Başbakanlık İletişim Merkezine yaptığı ilk başvurudan sonra, 01.05.2017, 02.05.2017, 05.05.2017, 09.05.2017, 07.06.2017, 03.08.2017, 17.08.2017, 31.10.2017, 16.01.2018, 04.02.2018 tarihlerinde yaptığı başvuruların işlemeye başlayan dava açma süresini canlandırmayacağı açık olduğundan, 19.03.2018 tarihinde açılan davanın süresinde açılmadığı sonucuna varılmıştır.
Bu durumda; Başbakanlık İletişim Merkezi'nin, işlemi tesis eden Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın üst makamı olmaması sebebiyle başvurunun, 2577 sayılı Kanun'un 11. maddesi uyarınca işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurmayacağı gerekçesiyle davanın süre aşımı yönünden reddine ilişkin İdare Mahkemesi kararına karşı yapılan istinaf başvurusunun reddine ilişkin Bölge İdare Mahkemesince verilen kararın gerekçesi yerinde bulunmamakta ise de, sözü edilen husus sonucu itibarıyla hukuka uygun bulunan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte bulunmamıştır.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle süre aşımı yönünden reddine ilişkin İdare Mahkemesi kararına karşı yapılan istinaf başvurusunun reddi yolundaki temyize konu … İdare Mahkemesi 2. İdari Dava Dairesince verilen … tarihli ve E:… sayılı kararın yukarıda belirtilen gerekçe ile SONUCU İTİBARIYLA ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 50. maddesi uyarınca, bu kararın taraflara tebliğini ve bir örneğinin de … Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın …. İdare Mahkemesine gönderilmesine 01/04/2019 tarihinde kesin olarak oybirliğiyle karar verildi.


689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

12. Hukuki eşitlik:

https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/09/20200908-8.pdf adresinde bu gün yayınlanan bazı sitelerde de "fetö' den ihraç edilenler avukatlık yapabilir" gibi başlıkla yayınlanan haberde dikkatimi çeken bir kısım var.

Özellikle de akraba nedeniyle mağduriyet yaşadığını düşünenler yada kurum savunmalarında bu hususta gerekçe gösterilenler için idare mahkemesi sürecinde dile getirilebileceğini düşündüğüm kısım; linkteki kararın 50. maddesindeki AYM kararının ilk cümlesi. "Hukuki eşitlik." İlgili AYM kararının bilgileri ve karada geçen bu iki cümle alıntılandıktan sonra "benimle ilgili yapılan işleme .... akrabam gerekçe gösterilmiştir. Belirttiğim AYM kararına gereği benimle benzer durumda olan tarım bakanı ile hollanda büyükelçisi arasında devletin yaklaşımına bakılacak olursa hukuki bir eşitsizlik vardır" gibi bir cümle ile çelişki ve hukuksuzluk, adaletsizlik dile getirilebilir.

Bu hususta en çok kullanılan madde anayasanın 10 uncu maddesindeki "eşitlik" ilkesiydi. Ancak bu konuya AİHM ve AYM kararlarında genel olarak cinsiyet kalıbında eşitlik olarak yaklaşıldığı için yeterince dayanak oluşturamıyordu. Belirttiğim karardaki "hukuki eşitlik" yaklaşımı bu açığı kapatacaktır.


689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

mrb arkadaşlar 21. idare ret geldi. banka ve sendika için  istinaf dilekçesi nasıl hazırlayacağım bilgisi olan varmı?


672 banka sendika beraat 21 . idare mah. ret

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
aahhh672, 13.09.2020 - 01:42 yazdı:

mrb arkadaşlar 21. idare ret geldi. banka ve sendika için  istinaf dilekçesi nasıl hazırlayacağım bilgisi olan varmı?

İstinaf dilekçesinde hakkınızda verilen kararın hukuksuz yada yasal dayanağı olmadığını göstermeniz gerekir. Banka ve sendika için istinaf dilekçesi diye bir format yok olamaz. Hakkınızdaki isnad, gerekçeleri kararda yazıldığı şekliyle tek tek ele alıp çürütmeniz gerekir.


689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

13. İdarenin samimiyeti

Malum ilk kararname 667 ve bakanlara ve bazı kurum yöneticilerine kamudan çıkarma yetkisi veriyor. 668 nolu KHK yla bu yetkilerin bazılarında düzenleme yapılıyor. Ancak pek çok kişi KHK yla kamudan çıkarılıyor. Yani bakanlar kendilerine verilen yetkiyi kullanmıyorlar.

Neden; idari bir işlem olacak ve idare mahkemelerine başvuru yapılabilecekti ve AİHM ne kadar olan yol hızlı olacaktı. Mahkemelere erişimi engellemek için yetkileri yerine KHK larla işlem yaptırdılar. İdarenin iyi niyetli olmadığının en büyük ispatı budur. Savunmalarda hep ne diyorlar "ülkenin içinde bulunduğu tehdidi bir an önce bertaraf etmek kurumları temizlemek için hızlıca reaksiyon gösterilmiştir" gibi cümleler kullanıyorlar. Hatta bu ifade benzeri yazılar bazı mahkeme kararlarında da geçiyor.

Şimdi sorarım size bakan onayıyla kamudan çıkarmak mı hızlı yoksa bakanlıkta toplanan listelere bakan onayı yönünde bir üst yazı yazmak yerine başbakanlığa teklif yazısı yazmak, başbakanlıkta toplanan listelerin birleştirilip cumhurbaşkanı başkanlığında toplanacak bakanlar kuruluna arzı ve iza sonrası resmi gazetede yayınlanmasımı daha hızlı. Hız derken günden bahsetmiyorum.

Yani amaç hız değil, tehdidin bertaraf edilmesi değil. Kendinize güveniyorsanız elinizde delil varsa hatta 667 ile verilen inanılmaz bir takdir hakkı varken ("... irtibatı-iltisakı olduğu değerlendirilen..") neden bunu kullanmayıp yasamayı devreye sokarsınız.

Bu hususa mutlaka değininiz.

  • Beğeni 1
  • Onaylama 1

689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Cevap Yaz

Şimdi cevap yazıp sonra kayıt olabilirsiniz. Eğer hesabınız mevcutsa, giriş yaparak üye isminizle cevaplayabilirsiniz.
Not: Gönderiniz görünmeden önce editör tarafından kontrol edilip onaylanacaktır.

Konuk
Yanıtla...

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Yapıştırdığınız bağlantı uyarlandı.   Yalnızca link göster?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Yeni Oluştur...