İçeriği gör

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve daha fazla yanıtlara kapatıldı

MSA

emsal karar Fazla Çalışma ve Faiz - 3 - Göreve İade Edilen Personelin Fazla Çalışma Ücreti ve Faizi Ödenmelidir - Ankara 12. İdari - EGM

Önerilen Yorum

ANKARA 12. İDARE MAHKEMESİ

ESAS NO                    : 2019/532

KARAR NO                 : 2019/2612

KARAR TARİHİ          : 06/12/2019

DAVACI                      : …………………………………….

DAVALI                      : Emniyet Genel Müdürlüğü-

VEKİLİ                        : ……………………………………..

DAVANIN ÖZETİ : Davacı tarafından, Ankara Emniyet Müdürlüğü'nde görev yapmakta iken   679 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kamu görevinden çıkarıldığını ancak OHAL Komisyonu kararı ile göreve iade edilmesinden sonra maaş kalemleri arasında yer alan " fazla çalışma ücretinin" ödenmediğinden bahisle ihraçta geçen sürelere ait fazla çalışma ücretinin ödenmesi istemiyle yaptığı başvurunun reddedilmesine ilişkin 25/12/2018 tarih ve sicil sayılı işlemin hukuka ve mevzuata aykırı olduğu iddia edielrek iptali istenilmektedir.

SAVUNMANIN ÖZETİ : Dava konusu  işlemin hukuka ve  mevzuata uygun olduğu ileri sürülerek davanın reddi gerektiği savunulkmaktadır.

TÜRK MİLLETİ  ADINA

Karar veren Ankara 1x. İdare Mahkemesi'nce, dava dosyası incelenerek işin gereği görüşüldü:

Dava; Ankara Emniyet Müdürlüğü'nde görev yapmakta iken   679 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kamu görevinden çıkarıldığını ancak OHAL Komisyonu kararı ile göreve iade edilmesinden sonra maaş kalemleri arasında yer alan " fazla çalışma ücretinin" ödenmediğinden bahisle ihraçta geçen sürelere ait fazla çalışma ücretinin ödenmesi istemiyle yaptığı başvurunun reddedilmesine ilişkin 25/12/2018 tarih ve sicil sayılı  işlemin iptali istemiyle açılmıştır.

3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununa 486 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile eklenen ek 21'inci maddesine, 4638 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 3'üncü maddesi ile, "fazla çalışma ücreti ödenir." ibaresinden sonra gelmek üzere, ayrıca, İçişleri Bakanı, büyük ölçekli yolsuzluk, terör ve benzeri faaliyetlere karşı ülke çapında gerçekleştirilen operasyonlara katılanlar ile bunlara idari, teknik, lojistik ve sair destek hizmetleri sağlıyan personele hizalarında gösterilen oranların en çok yarısına kadar ilave ödeme yapmaya, bu ödemeyi; görev yeri ve süresi, görevin zorluk ve risk derecesi, görevlinin kıdemi ve sorumluluğu ile benzeri unsurları dikkate alarak farklı miktar veya oranlarda belirlemeye, buna ilişkin diğer usul ve esasları tespit etmeye yetkili olduğu hükmü eklenmiş olup; bu usul ve esaslar gözönüne alınarak dava konusu edilen İçişleri Bakanlığının 10.11.2003 gün ve 4206 sayılı yazısı yayımlanmıştır.

3021 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununun 486 sayılı KHK ile eklenen ek 21. maddesinde, ''657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen en yüksek Devlet Memuru aylığının (ek gösterge dahil);

a) Emniyet Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda bulunanlardan;

1. Özel harekat ve istihbarat birimlerinde görev yapanlara; % 35,

2. Siyasi hizmet, çevik kuvvet birimleri ile köprü ve hassas bölgeleri koruma görevlerinde fiilen çalışanlarla, panzer sürücüsü ve operatörü olarak görev yapanlara % 31,

3. Diğer birimlerinde görevli olanlara % 27,

b) Yardımcı hizmetler sınıfına dahil kadrolarda bulunan çarşı ve mahalle bekçilerine % 13, tutarını geçmemek üzere İçişleri Bakanlığınca belirlenecek usul ve esaslara göre fazla çalışma ücreti ödenir,''hükmüne yer verilmiş, anılan maddeye 6/4/2001 günlü ve 4638 sayılı Kanunun 3 maddesi ile, ''Ayrıca, İçişleri Bakanı, büyük ölçekli yolsuzluk, terör ve benzeri faaliyetlere karşı ülke çapında gerçekleştirilen operasyonlara katılanlar ile bunlara idari, teknik, lojistik ve sair destek hizmetleri sağlayan personele hizalarında gösterilen oranların en çok yarısına kadar ilave ödeme yapmaya, bu ödemeyi; görev yeri ve süresi, görevin zorluk ve risk derecesi, görevlinin kıdemi ve sorumluluğu ile benzeri unsurları dikkate alarak farklı miktar veya oranlarda belirlemeye, buna ilişkin diğer usul ve esasları tespit etmeye yetkilidir. Bu ücretten damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz'', ibaresi eklenmiştir.

Yukarıda yer verilen yasa hükmü ile emniyet hizmetleri sınıfına dahil kadrolarda bulunanlar ile yardımcı hizmetler sınıfına dahil kadrolarda bulunan çarşı ve mahalle bekçilerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen ek gösterge dahil en yüksek Devlet memuru aylığının maddede belirtilen oranlar üzerinden hesaplanan tutarını geçmemek üzere İçişleri Bakanlığınca belirlenecek usul ve esaslara göre fazla çalışma ücreti ödenmesi hükme bağlanmak suretiyle ödenecek fazla çalışma ücretinin usul ve esaslarını belirleme yetkisi İçişleri Bakanlığı'na verilmiş, anılan maddeye 4638 sayılı Kanun ile eklenen ibare ile de, büyük ölçekli yolsuzluk, terör ve benzeri faaliyetlere karşı ülke çapında gerçekleştirilen operasyonlara katılanlar ile bunlara idari, teknik, lojistik ve sair destek hizmetleri sağlayan personele hizalarında gösterilen oranların en çok yarısına kadar ilave ödeme yapmaya, bu ödemeyi; görev yeri ve süresi, görevin zorluk ve risk derecesi, görevlinin kıdemi ve sorumluluğu ile benzeri unsurları dikkate alarak farklı miktar veya oranlarda belirlemeye, buna ilişkin diğer usul ve esasları tespit etmeye yine İçişleri Bakanlığı yetkili kılınmıştır.

Anılan madde ile tanınan yetki doğrultusunda  hazırlanan  fazla çalışma ücretinin usul ve esaslarına ilişkin 10.11.2003 gün ve 4206 sayılı İçişleri Bakanlığı Olur'u ile, emniyet hizmetleri sınıfı personelinin yürüttüğü, aksatılmasına tahammül olmayan emniyet, asayiş ve trafik hizmetlerinin günün 24 saatinde kesintisiz olarak yürütülmesi gereken hizmetlerden olması, suç türü ve suçlu sayısının giderek artması, bu doğrultuda polisin faaliyet sahası ve hizmet kapasitesi yanında mesaisinin de genişlediği hususları dikkate alınarak maddede belirtilen personele 4638 sayılı Kanun hükmü ile belirlenen sınırlar içinde arttırılan oranlar üzerinden fazla çalışma ücreti ödenmesine, ödemelerde ve hak kazanmalarda aylığa ilişkin hükümlerin uygulanmasına, görev başında ve görevinden dolayı yaralanmalarında, sağlık kurulu raporu üzerine verilen hastalık izinleri ile kanser, verem ve akıl hastalıkları gibi uzun süreli tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığa yakalanmalarında, hastalık izinleri ve hastalıkları sebebiyle resmi yataklı tedavi kurumlarında yatarak gördükleri tedavi süreleri hariç olmak üzere, bir takvim yılı içinde kullandığı hastalık izin sürelerinin toplamının 7 günü aşması halinde aşan günlere isabet eden fazla çalışma ücretinin %25 eksik olarak ödenmesine karar verilmiştir.  

Dava dosyasının incelenmesinden; davacı tarafından, Ankara Emniyet Müdürlüğü'nde görev yapmakta iken   679 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kamu görevinden çıkarıldığını ancak OHAL Komisyonu kararı ile göreve iade edilmesinden sonra maaş kalemleri arasında yer alan " fazla çalışma ücretinin" ödenmediğinden bahisle ihraçta geçen sürelere ait fazla çalışma ücretinin ödenmesi istemiyle yaptığı başvurunun reddedilmesine ilişkin 25/12/2018 tarih ve sicil sayılı işlemin iptali istenilmektedir.

Söz konusu düzenlemelerden, 3201 sayılı Kanunun ek 21. maddesi uyarınca ödenen fazla çalışma ücretinin, mesai dışında fazla çalışma karşılığı olarak değil, görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi doğrultusunda emniyet hizmeti sınıfı kadrolarında bulunanlardan görev yapılan birime göre, salt bu görevi yerine getirmeleri nedeniyle her ay sabit olarak yapılan bir ödeme olduğu ve 657 sayılı Kanunun 178. maddesinde düzenlenen ve günlük çalışma saatleri dışında yapılan çalışma karşılığı ödenen fazla çalışma ücretinden nitelik olarak farklı olduğu anlaşılmaktadır.

Bu durumda, emniyet hizmetleri sınıfında görev yapan personel yönünden ödenecek fazla çalışma ücretinin 3201 sayılı Kanunun ek 21. maddesinde düzenlenmesi, anılan madde ile ödenecek fazla çalışma ücretinin üst sınırının görev yapılan birim dikkate alınarak belirlenmesi ve bu çerçevede fazla çalışma ücretinin ödenmesine ilişkin usul ve esasları belirleme ve ilave ödeme yapma konusunda İçişleri Bakanlığı'nın yetkilendirilmesi karşısında, davalı idarece, yasada öngörülen kıstaslar doğrultusunda fazla çalışma ücretinin, görev yapılan birim ve yürütülen hizmet esas alınarak ödenmesine, söz konusu ücretin, emniyet hizmetleri sınıfında bulunan personelce yürütülen hizmetin niteliği ve devamlılığı göz önünde bulundurularak aylık alınan dereceye göre maktu olarak ödenmesine ve fazla çalışma ücretinin ödenmesinde ve hak kazanılmasında aylığa ilişkin hükümlerin uygulanması gerektiği sonucuna varıldığından dava konus  işlemde hukuka ve mevzuata  uyarlık görülmemiştir.

Nitekim, Danıştay 11. Dairesi'nin 23/06/2009 tarih ve E:2006/6559, K:2009/6677 sayılı kararı da aynı yöndedir.

Açıklanan nedenlerle; dava konusu işlemin iptaline, davacının fazla çalışma  ücreti ödenmesine ilişkin isteminin kabulüne, ihraçta geçen sürelere ait fazla çalışma ücretinin idareye başvuru tarihinden itibaren işletilecek yasal faizi ile birlikte hesaplanarak davacıya ödenmesine,  aşağıda dökümü yapılan 186,90 TL  yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, posta ücreti avansından artan miktarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine, bu kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde Ankara Bölge İdare Mahkemesi'ne istinaf yolu açık olmak üzere, 06/01/2020 tarihinde karar verildi.

HAKİM

EGM fazla çalıma ve Faiz Gerekçeli Karar.docx


• 679 KHK EGM • İade 20.11.2019 • Tebliğ 29.11.2019 • Atama 05.08.2020 • Göreve Başlama 14.09.2020 • Emeklilik LOADING...

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Satın MSA kardeşim, emeğine sağlık. Şu platformda gerçekten çok büyük emeklerin var, çok güzel bilgilendirmeler yapıyorsun, herkes adına teşekkür ederim,  hakkını helal et


672 KHK EGM, kriter yok 155 sahte ihbar, 2018 BERAAT. 07. NİSAN İADE ÇOK ŞÜKÜR.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş



  • İletiler

    • @F.Y. benimde yaklaşık bir yıldır olduğu gibi bekliyor. Görevdeyim heran bir terslik olacak duygusu beni psikiyatrilik etti. 
    • @F.Y. idare mahkeme kararı göreve iadeyse, BİM hızlıca 2-3 ay içinde bu kararı tersine çevirebiliyorken, eğer önceki idare mahkemesi kararı olumsuzsa,  karar alması epeyce gecikebiliyor... OHAL Komisyonundan beri amaç belli, hukuki süreci olabildiğince uzatmak... daha önce istenmiş ve dosyada olan bilgileri tekrar tekrar yeniden istiyorlar... Düşüncem süreci bekleyenlerin, hiç dönmeyecekmiş gibi hayatlarını dizayn etmeleri, (çünkü beklemek, belirsizlik herşeyden daha çok yoruyor ve giden ömrümüzden gidiyor) ve eğer ola ki, bir gün iade olunursa, her zaman yeni bir başlangıç yapılabilir ve yeni duruma hızlıca uyum sağlanır... böylece bu bekleme süreci de boşa harcanmamış olur...
    • Arkadaşlar dosyam 2.5 yıldır 13 idd de bu kadar uzun süre bekleyen var mı ? 
    • Geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda hastalığınızı tamamen atlatırsınız. Malülen emeklilik hakkı, kazanılmış bir hak olduğundan ihraç olsanız bile bu hakkınız saklıdır. İhraç olmanız durumudan (ki inşallah olmazsınız) malülen emeklilik haklalarınızı alabileceksiniz. Benzer durumda olan bir tanıdığım var. Malülen emekli olma hakkı olduğu halde, kendisine sunulan geri hizmette çalışmayı kabul etmiş. Daha sonra ihraç olunca, malülen emekli olmak için gerekli girişimlerde bulundu ve ihraçken malülen emekli maaşı almaya başladı.
    • Merhabalar. Başvurmuş olduğunuz iş yeri İK yada Muhasebe birimleri farklı kurumlara ait SGK kayıt bilgilerini gizlilik gereği göremez rapor edemez. Ancak çok kurumsal iş yerleri ayrıntılı SGK döküm bilgilerinizi sizden isteyebilir. Ancak o dökümde KHK çıkış bilgileriniz görülebilir. Onun dışında durumunuzu belirtmenize çok gerek yok bence. Ayrıca işe başladığınızı da yeni fark ettim. Hayırlı olsun, rabbim utandırmasın inşallah. 
×
×
  • Yeni Oluştur...