İçeriği gör

Heranadalet

Üye
  • İçerik

    19
  • Katılım

  • Son Ziyaret

Topluluk Puanı

17 İyi

KHK Bilgisi

  • KHK
    672
  • Kurum
    Diğer Kurumlar
  • Kriterler
    Yardım Derneği
  • Komisyon Kararı
    Ret

İdari Yargı Bilgisi

  • İdari Süreç
    Yerel İdari Mahkeme

Adli Yargı Bilgisi

  • Adli Süreç
    Diğer

Güncel Profil Ziyaretleri

604 profil görüntüleme
  1. Heranadalet

    İade Olanlar Ve Tazminatlar Forumu

    hocam ben biraz eksik yazmışım, süre aşımından kastım idare mahkemesine 30-60 gün arasında başvurulmuşsa o durumda vergi davası için süre aşımı olmuş olabilir. onun dışında süre durmuş olabilir bir sorun olmaz bence de.saygılar...
  2. Heranadalet

    İade Olanlar Ve Tazminatlar Forumu

    görevsizlik kararıyla beraber görevli mahkemeye resen gönderilmesi gerekiyor, ancak bana da kararda bir sorun var gibi geldi ve bu kararda itiraz yolu da öngörülmemiştir büyük ihtimalle. Dosya bu yönüyle vergi mahkemesine gönderilir, vergi mahkemesi de kendisini görevsiz görürse görev yönünden kesin karar verilmesi için bölge idare mahkemesine gönderilir diye düşünüyorum. onun dışında vergi davası açma süresi 30 gün. vergi dilimiyle ilgili talebiniz de varsa vergi mahkemesi onu da değerlendirir dava açma süresi geçtiyse önce vergi hatası şikayet aşamalarını tüketmek gerekebilir @vergici672 hocam daha iyi bilir. Tabi kararı görmek gerek, kararı görmeden yaptığımız yorumlar da yanıltıcı olabilir hocam
  3. Merhaba, Sizinle nasıl iletişime geçebilirim. Hangi şehirdesiniz? Ben bursadayım

  4. Heranadalet

    İade Olanlar Ve Tazminatlar Forumu

    @Aydın44 @Aydın44 Komisyon kabul kararı KHK yı tüm hüküm ve sonuçlarıyla ortadan kaldırdığı için hiç kamu görevinden çıkarılmamış gibi muamele gerekiyor. Talep edilen eksik ödemelerle ilgili, idare mahkemeleri söz konusu ödemenin yer aldığı mevzuatı inceliyor. Bu mevzuatın o ödemeyi hak etmek adına yapılacak görev konusunda kişilere tercih hakkı tanıyıp tanımadığını veya idarecilere takdir hakkı tanıyıp tanımadığını irdeliyor. Örneğin Emniyet mensuplarının fazla çalışma ücreti konusu. Her ne kadar ismi fazla çalışma ücreti olsa da, kişi haftada 40 saatte çalışsa 60 saatte çalışsa aynı parayı yasal olarak alıyor. Yani ortada görevle ilgili bir tercih veya takdir söz konusu değil. Aynı şekilde öğretmenlerin zorunlu ek ders ödemeleri. Bu konularda kaybedilen bir dava yoktur sanıyorum. Talep edilecek ödemelerin bu kapsamda değerlendirmesi yapılıp, ona göre mahkemeye başvurulması gerekir diye düşünüyorum.
  5. Heranadalet

    İade Olanlar Ve Tazminatlar Forumu

    @Yakamozz Anayasa madde 125 – "İdarenin her türlü eylem ve işlemlerine karşı yargı yolu açıktır. .....İdari işlemlere karşı açılacak davalarda süre, yazılı bildirim tarihinden başlar." Anayasa hükmü süre yazılı bildirim tarihinden başlar der. Bazı Yargı kararlarında davalı idarenin kişinin dava konusu işlemden haberdar olduğunu ispatladığı durumlarda da tebliğ edilmiş olduğundan bahseder. Örneğin siz herhangi bir konuda idareye dilekçe vermişsinizdir ve bu dilekçenizde dava açmayı düşündüğünüz idare işlemden haberdar olduğunuzu net bir şekilde ortaya koymuşsunuzdur. İdare sizin bu dilekçenizi savunmasında gönderip bakın davacının o konudan haberi vardı diyebilir. 1-) Eksik yapılan ödemelere karşı 60 günlük dava açma süresi göreve iade olunan tarihte değil, olsa olsa ödemelerin yapıldığı tarihte başlar. Çünkü sizin ödeme yapılana kadar ödemenin eksik yapılacağından haberdar olabilmeniz teorik olarak mümkün değildir. Bir başka deyişle ortada bir uyuşmazlık henüz yoktur. 2-) Ödemeler toplu olarak yapılmıştır, ancak kalem kalem hangi konuda ödeme yapıldığı belirtilmemiştir. Bu durumda da neyin ödenip neyin ödenmediğini bilemeyeceğiniz için uyuşmazlıktan haberdar olmuş değilsinizdir. (Yinede bu tarihi baz alarak süreyi hesaplarsanız hiçbir şekilde sorun yaşamazsınız) 3-) Ödemelerin içeriği kalem kalem size tebliğ edilmiştir, veya her ay için ayrı ayrı bordro düzenlenmiştir, bu durumda neyin eksik ödendiğinden haberdar olduğunuz ve dava açma süresinin başladığı söylenebilir. 4-) Son olarak benim yorumum, sizin ödemelerin hesaplamasını yapabilecek teknik bilgiye sahip olmamanız veya idarelerin bütçesinde yeterli ödenek bulunmaması gerekçeleriyle eksik ödeme yapmış olabileceği gerçeği, idarenin kesin ve net olarak ben sadece bu ödemeleri yaptım, bu ödemeleri de yapmıyorum dediği yazı/işlem dava açma süresini kesin olarak başlatır. ....................................... 4. maddeyi baz almakta risk vardır, İYUK son halinde 5.000 liranın altındaki uyuşmazlıklar istinafa götürülememekte ve ilk derece mahkemesinde kesinleşmekte, 5.000- 100.000 arasındaki uyuşmazlıklar ise temyize götürülememekte ve istinaf mahkemesinde kesinleşmektedir. Bu sebeple mahkeme davalı idareyi haklı bulursa kanun yoluna başvuramadan kararın kesinleşme riski vardır. Benim yorumum bu şekilde...
  6. Arkadaşlar göreve iade olanlardan ayrı kaldığı süre içerisinde bedelli veya uzun dönem askerlik yapan var mı, var ise iade sonrası para iadesi vs. oluyor mu bilen var mı
  7. Heranadalet

    İade Olanlar Ve Tazminatlar Forumu

    Alınmış olunan emekli aylıkları ödenecek olan geriye doğru maaşlarla, alınmış olan emekli ikramiyesi ise daha sonra emekli olunduğu zaman ödenecek olan emekli ikramiyesinden mahsup ediliyor diye biliyorum uygulamada, bir tanıdığa böyle yapıldı diye hatırlıyorum "yanlış hatırlıyor olabilirim"
  8. @Rıza Baba evet önce biz hakkımızı arayacağız ki, hak yerini bulsun. Çoğu zaman yasal düzenlemeler dahi, kaybedilen dava sayısı arttığından dolayı Devlet daha fazla dava masrafı altına girmesin diye yapılıyor. Yönetici olup eski pozisyonlarına atanmayanlar eğer süresi içerisinde bu işleme karşı herhangi bir idari dava açmadılarsa, yeniden dilekçe vererek 60 gün içinde yeni dava açmaları pek olumlu sonuç doğurmayabilir. Anayasa Mahkemesi kararlarının geçmişe yürümemesi gerekçesiyle dava açsalar dahi süre aşımı yönün reddedilme ihtimali yüksek. Yargı kararları aksi örnekler olsa da büyük oranda böyle maalesef. AYM iptal kararları ileriye dönük işlemler ile açılmış ve henüz kesinleşmemiş davaları kesin olarak etkiliyor. Kişiler araştırma merkezine atanma işlemine karşı dava açarlarken kanun maddesinin iptalini isterlerse uygun olur, kanun maddesinin iptalini talep etmemiş olsalar bile, herhangi bir şekilde kanun maddesi iptal edildiği anda onların da davaları lehe olarak sonuçlanacaktır. aynı şekilde kanunda ki tazminatlar konusundaki ibare de sorunlu gözüküyor, idari sebep olduğu her türlü zararı tazminle yükümlüdür, aksi düşünce hukuk devleti ilkesine aykırılık teşkil eder
  9. Heranadalet

    OHAL Ve KHK Mağdurları 4

    @Gülcan Hatilcik Kabakci OLAĞANÜSTÜ HAL İŞLEMLERİ İNCELEME KOMİSYONUNUN ÇALIŞMASINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR Başvuru usulü MADDE 6 – (1) Başvurular, Komisyon tarafından oluşturulan https://ohalkomisyonu.basbakanlik.gov.tr internet sitesinde yayımlanan ve bu Usul ve Esasların 1 ve 2 numaralı ekinde yer alan ilgili başvuru formu doldurulup alınan çıktı imzalanmak suretiyle valiliklere veya en son görev yapılan kuruma varsa ekleriyle birlikte yazılı olarak yapılır. (2) Komisyona doğrudan başvuru yapılamaz. Bu şekilde yapılan başvurular hakkında herhangi bir işlem veya inceleme yapılmaz. komisyona valilik kanalıyla veya en son görev yapılan kurum kanalıyla başvuruluyor. yeni gelişmeler her iki tarafa da iadeli taahhütlü gönderilebilir.
  10. Heranadalet

    OHAL Ve KHK Mağdurları 4

    iptal edilen kanun maddesi 7075 sayılı kanunun 10. madde 1. fıkrası kapsamında olan yönetici pozisyonlarında olanları kapsadığı için, aynı kanunun 10A maddesi kapsamında olan EGM TSK DB personeli için 10A maddesi yerinde durduğu sürece emsal teşkil etmeyecek gibi duruyor maalesef, 10A maddesi kapsamında araştırma merkezine atananlar da idare mahkemesinde dava açarlarken bu maddenin iptali için AYM ye gönderilmesini talep etmeliler, bir idari mahkemesi göndermez se de içlerinden birisi mutlaka AYM ye gönderecektir. AYM 10 A maddesini iptal ederse bu durumdan idari davası kesinleşmeyen herkes faydalanır, hiç dava açmamış olanlar AYM iptal kararlarının geriye yürümezliği ilkesi gereğince mağdur olabilirler
  11. @hasan_1979 çok doğru bir de kişiler, kanun maddesinin iptali için direk anayasa mahkemesine gidemedikleri için, araştırma mrkezine atanma işlemine karşı idare mahkemesinde dava açarlarken, işlemin konusu olan ilgili kanun maddesinin iptali için anayasa mahkemesine gönderilmesi talebini de dilekçenin konu ve talep sonucu kısmına eklemeliler
  12. Heranadalet

    İade Olanlar Ve Tazminatlar Forumu

    kanun maddesinin ilgili kısmi iptal old. icin, müdür yardımcısı veya daha üstü ile bunlara eşdeğer yöneticilik görevinde bulunmakta iken kamu görevinden çıkarılmış olan herkesi kapsar
  13. 7075 sayılı kanunun 10 A maddesinde EGM, TSK, dışişleri personeli için yeni bir düzenleme yapıldığını yeni farkrttim. AYM nin bugün yayınlanan kararı bu madde için de emsal niteliğinde. Kişiler bu işleme karşı dava açarken bu maddenin iptali için AYM ye götürülmesini de talep etmesi mantıklı olur bu durumda. Sonuçta ohal komisyonu bir AİHM kararı sonrası kuruldu ve bu karar çerçevesinde ohal kom. dan kabul kararı alanlar için KHK nın yol açtığı tüm etkilerin hiç olmamış gibi geri alınması gerekir. bir mahkeme göndermese de bir diğeri muhakkak AYM ye gönderilmesine karar verecektir.
  14. @KEREM CEM evet AYM güzel ve yerinde bir karar vermiş. tabi idarelerin iade olan bir kişiyi tekrar yönetici pozisyonuna atadıktan sonra o görevden almak adına aynı gün yeni bir işlem tesis etmesine engel bir durum yok maalesef. Ancak araştırma merkezi birimine atanmadaki durum farklı, çünkü zaten AYM nin bir cümlesini iptal ettiği 7075 sayılı kanun ilgili fıkrasınca yönetici pozisyonunda olanlar hariç herkesin eski kadro unvanına atanması gerekiyor. böyle bir birim kurum bünyesinde mevcutsa ve EGM kendi mevzuatında yeni bir kanuni düzenleme yaptıysa, komisyon kararını uygulamak adına iade olanları önce eski kadrosuna atayıp, hemen sonra yeni bir idari işlemle araştırma merkezine atanması mümkün olabilir. ancak böyle bir durumda özlük haklarında bir değişme olmaması gerekir. ama ortada farklı bir yasal düzenleme yoksa idare kişilerin kadro ve unvanın da gerekçesiz bir şekilde değişiklik yapamaz diye düşünüyorum. araştırma merkezine atanan kişiler artık polis olmuyorlar mı? bu birime atananlar başka bir kuruma mı atanmış oluyor yoksa EGM bünyesinde kurulan bir birim midir, EGM bu işleminde hangi mevzuatı referans alıyor tam bilemediğim için yorumlarımda eksiklik olabilir
  15. Arkadaşlar 685 sayılı KHK iade olanların farklı bir kuruma atanmasını öngörüyordu ancak, bu KHK 7075 sayılı Kanun ile değiştirilerek kabul edildi. "Kamu görevine iade edilmesine karar verilenlerin eski kadro veya pozisyonuna atanması esastır." 7075 sayılı kanunda böyle açık bir ibare varken araştırma merkezine anladığım kadarıyla farklı bir unvan ve kadroda atanmak nasıl bir uygulamadır çözemedim. ETK ya göz gezdirdim bunla ilgili bir düzenleme göremedim. bu uygulamanın mevzuat alt yapısı nedir bilen var mı? veya bu işleme karşı dava açan olduysa idarenin savunma argümanları nelerdir. Aksi takdirde uygulama hukuksuz gibi gözüküyor, hele ki kişilerin talebi olmadan özlük haklarında azalmaya sebep olacak bir kadro unvan değişikliği sorunlu bir işlem. Araştırma merkzi EGM bünyesinde kurulan bir birim mi, yoksa içişlerine bağlı farklı bir kurum mu? Farklı bir kurumsa yine yukarıda ki kanun maddesine muhalif bir uygulama olur. yine 7075 sayılı kanun 30 gün içinde atama işlemi tamamlanır diyor. EGM Sağlık şartları yönetmeliği kurumdan 6 aydan fazla uzak kalanlara yeniden sağlık raporu aldırılır diyor. yine belli bir süre kurumdan ayrı kalana yeniden güvenlik tahikikatı yapılıyor diyor biliyorum. ama yine de 30 gün süreyi aşmamaları, bu işlemleri atama yapıldıktan sonra sürdürmeleri gerekiyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...