İçeriği gör

Önerilen Yorum

Paradise, 30.11.2021 - 22:04 yazdı:

Merhabalar açılan davalar kaç günde e-devlet e yükleniyor bilgisi olan varmı

Benimki 1 haftada göründü. Sadece dava açma dilekçesi yazıyor. Benim yazdığım dilekçe ve ekleri bile yüklü görünmüyor daha UYAP ta.

Sonrasında geçen 3 haftadır tık yok. 


679 KHK - Sağ.Bak - Adli= İstinafsız Beraat - Komisyon=Red

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Merhaba  24 Kasım da 20.idare mah.  duruşmam oldu.Ohal red gerekçelerim ilk ve ikinci kuruluş dönemi toplam 37 aylık sendika üyeliği[28 aylık ikinci döneme ait üyeliğin sahteçilikle yapıldığını ispatlamış gibiyim.Bu konuda dava açıldı ve şu an devam ediyor] bir de 15 ve 50 tl lik sms gönderme gerekçesi var.Bu konuda da  hat kullanıcısının ben olmadığıma dair dosyama belgeler sunmuştum.Adli olarak beraat vardı .Şu an yargıtayda.  Sorum şu: uyapta idare mah.beş kurumdan belge istemiş.Dijitürk,davalı idareden,emniyetten,sivil toplumla ilişkilerden,masaktan. Bu normal prosüdür mü yoksa zaten adli yargıda hepsi istenip dosyanıza konuluyor.Bir de idare mah. ohal komisyonunun red gerekçelerinin dışında  gerekçe  öne sürebilir mi  . Bilgisi ve tecrübesi olanlar izah edebilir mi 


672 KHK RET ANKARA 20.İDARİ 

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
nero81, 2 saat önce yazdı:

 Sorum şu: uyapta idare mah.beş kurumdan belge istemiş.Dijitürk,davalı idareden,emniyetten,sivil toplumla ilişkilerden,masaktan. Bu normal prosüdür mü yoksa zaten adli yargıda hepsi istenip dosyanıza konuluyor.

- İdare Mahkemelerinin Masak, Emniyet Genel Müdürlüğü, bulunduğunuz ve/veya doğduğunuz ilin İl Emniyet Müdürlüğü, DigiTürk, BankAsya ve Dernek/Vakıf vb. kurumlardan bilgi/belge istemesi standart bir prosedür. Aynı bilgiler daha önce yargılandığınız ve beraat ettiğiniz doysada olsa bile, bu bilgileri İdare Mahkemesi tekrardan istiyor. 

Bir de idare mah. ohal komisyonunun red gerekçelerinin dışında  gerekçe  öne sürebilir mi  . Bilgisi ve tecrübesi olanlar izah edebilir mi 

- Mahkemelerin bunu yapmaya hakkı var diye biliyorum. Bu nedenle aldıkları kararlarda ''RES'EN GÖZETİLECEK NEDENLERLE'' gibi ifade yazıyorlar. Mahkeme gerek duyarsa, sizinle ilgili istediği araştırmayı yapabilir. 

- Kurumlardan gelen bilgi/belgelerde aleyhinize hiç bir şey olmasa bile, mahkeme yürütmenin durdurulması kararını red edebilir, şaşırmayınız. (Benim davamda öyle olmuştu.) Önemli olan İPTAL davasının sonucu.

Umarım en kısa sürede mahkemeniz nitecelenir ve görevine geri dönersiniz. 


Ceza Yargılaması (Kesinleşmiş Beraat),  Bakan Oluru ile İhraç (Göreve İade).

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Bla Bla Bla, 1 dakika önce yazdı:

- İdare Mahkemelerinin Masak, Emniyet Genel Müdürlüğü, bulunduğunuz ve/veya doğduğunuz ilin İl Emniyet Müdürlüğü, DigiTürk, BankAsya ve Dernek/Vakıf vb. kurumlardan bilgi/belge istemesi standart bir prosedür. Aynı bilgiler daha önce yargılandığınız ve beraat ettiğiniz doysada olsa bile, bu bilgileri İdare Mahkemesi tekrardan istiyor. 

- Mahkemelerin bunu yapmaya hakkı var diye biliyorum. Bu nedenle aldıkları kararlarda ''RES'EN GÖZETİLECEK NEDENLERLE'' gibi ifade yazıyorlar. Mahkeme gerek duyarsa, sizinle ilgili istediği araştırmayı yapabilir. 

- Kurumlardan gelen bilgi/belgelerde aleyhinize hiç bir şey olmasa bile, mahkeme yürütmenin durdurulması kararını red edebilir, şaşırmayınız. (Benim davamda öyle olmuştu.) Önemli olan İPTAL davasının sonucu.

Umarım en kısa sürede mahkemeniz nitecelenir ve görevine geri dönersiniz. 

 


672 KHK RET ANKARA 20.İDARİ 

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
TSK677, 26.11.2021 - 06:43 yazdı:

Mahkemeyi aradığımızda sorduk bazen değişebilir süre dediler dünden beri de uyapta böyle bı dosya bulunmamaktadır dio uyapta sorun varmış Rabbim hepimizin yar ve yardımcısı olsun

Merhabalar idari dava sonucu hakkında gelişme var mi


667 EGM

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Yengeç, 2 saat önce yazdı:

Merhabalar idari dava sonucu hakkında gelişme var mi

Hayırlı akşamlar bekliyoruz karar verilmemis SMS de aynı şekilde geliyor mah aradığımızda da aynı cvp 


İnceleme devam 677 hava kuvvetleri

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

 

Komisyon ret dava dilekçesi hazırladım

Eksik fazla yanlış varsa yardımci olurmusunuz

DAVALI:Milli Eğitim Bakanlığı, ANKARA

 

KONU :OHAL Komisyonu 25/10/2021 tarih 2021/20195 sayılı karar işleminin     

  iptaline dair dava dilekçesi.

 

TEBLİĞ TARİHİ : 05/11/2021’dir.

 

ÖZET : 

 

MEB bünyesinde öğretmenlik yapmakta iken 686 sayılı OHAL KHK’sı ile memuriyetime son verilmiştir. Söz konusu karara itirazım, 25/10/2021 tarihli 2021/20195 Karar Sayılı OHAL komisyon kararı ile reddedilmiştir. Verilen karar yerinde değildir. Kararın iptali gerekir. Ret kararı sadece iki gerekçeye dayandırılmıştır: Bank Asya hesabı ve yardım kuruluşuna SMS ile para gönderdiğim iddiasıdır. Ret gerekçelerinin hiçbiri yerinde değildir. Buna rağmen, OHAL inceleme komisyonu bu gerekçeleri kararına dayanak olarak sunmuştur. Bu husus usul ve yasaya aykırıdır. Haksız, mesnetsiz, hukuksuz OHAL komisyon kararı iptal edilmelidir.

 

 

A Ç I K L A M A L A R

 

1-Bank Asya’da mevcut hesabımın bulunduğu, hesabımdaki mevduatımın 2014 yılından itibaren arttığı, mezkur hesaba muhtelif tarihlerde farklı tutarlarda para girişi olduğu belirtilmiştir. Yargılandığım ve beraat ettiğim Afyonkarahisar 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2019/462 Esas sayılı dosyasında da bu husus araştırılmıştır. “Sanığın banka hesap dökümüne göre süregelen, mutad hareketlerinin dışında talimat doğrultusunda işlem yaptığına dair tespite rastlanmadığı anlaşılmıştır.” Denilerek hiçbir suç unsuru ya da hukuka aykırılık bulunmadığından hakkımda beraat kararı verilmiştir.

 

Beraat almama rağmen, düzenli ve rutin olarak yaptığım bankacılık işlemlerinin talimatla olduğunu iddia etmek bir iftiradır. OHAL Komisyonunun bankacılık işlemlerimi hiç incelemeden ve beraat kararımı dikkate almadan karar verdiği anlaşılmaktadır.

 

Banka iddiası ile ilgili, gerek olmamakla birlikte, aşağıdaki beyanlarımın da dikkate alınmasını arz ederim.

 

Bank Asya’da ilk hesabımın açılış tarihi 2009 yılıdır. 2013 Aralık bakiyesi bilirkişi raporundan da görüleceği üzere 8.500,00 TL civarındadır. 2014 Ocak ayında araba almak düşüncesi ile 06.01.2014 tarihinde Bank Asya’daki altın hesabını bozdurarak 08.01.2014 tarihinde nakit paraya erişimin daha kolay olacağını düşündüğüm için Ziraat Bankası’na aktardım. Aralık 2013, Ocak 2014 tarihlerinde verildiği belirtilen talimata uymuş olsa idim herkesin para yatırdığı, altın hesabı açtığı dönemde var olan altın hesabımı bozdurmaz, bu parayı başka bir bankaya aktarmazdım. Ancak araba alamayınca söz konusu parayı, diğer birikimlerimle birlikte birikim amaçlı olarak Şubat 2014’te Bank Asya’ya gönderdim. 

 

Mart 2004 tarihinde üye olduğum Anadolu Hayat Sigortasının 10 yıllık süresi sonunda, 31.03.2014 tarihinde toplu olarak 47.460,51 TL İş Bankası kanalı ile birikimlerimi aldım. Ziraat Bankası’na yatırdım. 21.07.2014 tarihinde ise bu parayı birikimlerimle birlikte 51.000,00 TL olarak katılım hesabı açmak üzere Bank Asya’ya gönderdim. Önceki bakiye ile birleştirip katılım hesabı açtım. Talimata uymuş olsaydım ya da yardım amacı gütseydim Ziraat Bankası’nda parayı 4 ay bekletmezdim. Aksine hemen yatırırdım.

 

Bankanın TMSF’ye devrinden sonra da, herkesin talimatla parasın çektiği dönemde, birikimlerimi bankada değerlendirmeye ve rutin bankacılık işlemlerime devam ettim. Talimata uymuş olsaydım paramı çekerdim.

 

  Ayrıca komisyonun, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonundan temin edilen bilgilerde, hesapla ilgili açıklamasında 06.01.2014 tarihinde 8.612,73 TL para girişi olduğu belirtilmiştir. Bu bilgi yanlıştır. Doğrusu altın hesabımın kapatılıp TL hesabına aktarılmasıdır. Bu durum bilirkişi raporunda ve mahkeme tutanaklarında belirtilmiştir. 

 

Sonuç olarak, Bank Asya’yı rutin bankacılık işlemlerim kullandığım, talimat ile hareket etmediğim, tüm bankacılık işlemlerim hayatın olağan akışı içinde açıklayabildiğim ortadadır.  Bankayı teröre destek için kullanmadığım hesap hareketlerinden bellidir.

 

Müzahir kuruluşlara yapılan mali destek/para gönderme bilgilerine dair; Kimse Yok Mu Derneği’ne SMS ile para gönderdiğim belirtilmiştir. Tarih itibari ile legal zeminde yardım derneği olan bir derneğe para göndermek meslekten çıkarılma için bir neden olamaz. Sanki söz konusu dernek kapatılmış da ben de gizli gizli illegal bir şekilde para göndermişim gibi suçlanmaktayım. Söz konusu dernek dışında legal olarak faaliyet gösteren Kızılay, İHH, Lösev vs. diğer derneklere SMS’ler gönderdim. Gönderdiğim SMS, yardımın yapılacağı yere gönderileceği duyurulmuş olup; bunun aksine bir veri de bulunmamaktadır. Bunu mali destek olarak algılamak hukukla bağdaşmaz.

 

2-Savunma hakkı kullandırılmaksızın işlem tesis edilmiştir. Herhangi bir savunmam alınmadan memuriyetime son verilmiştir. Adil yargılanma hakkı ihlal edilmiştir. Mezkur işlemler bir ön kabulle yapılmaktadır ve sonucu zaten ilan edilmiştir. Soruşturma yapma ve savunma alma suretiyle kanunun öngördüğü usullerin formalite olarak yerine getirilmesi bile olmaksızın bir kamu görevlisi için uygulanabilecek en ağır yaptırım uygulanmıştır. Savunma, suçlamaya karşı sanığın yararına yürütülen; onu hukukî ve fiilî açıdan korumayı amaçlayan bir faaliyettir. Bu hak Anayasa’da, taraf olduğumuz milletlerarası sözleşmelerde ve kanunlarımızda yer almaktadır. CMK’ ya göre de bu hakkın kısıtlanması mutlak bozma sebebidir.

 

3-Bir kamu görevlisi olarak sadece adil bir yargılanma sonucu mesleğimden çıkarılabilirim. Kamu görevlileri kural olarak zorunlu emeklilik yaşına kadar, kendileri istemedikçe mesleklerinden çıkarılamazlar. Bir kişinin herhangi bir mesleği seçmesi ve mesleki ilişkileri çerçevesinde çevresini oluşturması, arkadaşlıklar kurup kişiliğini geliştirmesi, bir meslekte çalışıp kazanç elde etmesi ve bu kazançla ailesinin temel ihtiyaçlarını karşılaması da özel hayata ve aile hayatına saygı hakkının kapsamındadır. Kısaca bireylerin mesleki ve profesyonel hayatı da özel hayata saygı hakkının kapsamı ve koruması altındadır. Dolayısıyla bir kamu görevlisinin görevinden sürekli olarak çıkarılması özel hayata ve aile hayatına saygı hakkına müdahale oluşturur. Bu müdahale kanunla öngörülmeli, meşru amaç gütmeli ve ölçülü olmalıdır. Kamu görevlileri, yasalara uygun davrandıkları sürece, emekli oluncaya kadar maaş alma ve emeklilik haklarını kazanma konusunda meşru bir beklentiye sahiptirler; maaş ve emeklilik hakları bu nedenle mülkiyet hakkının kapsamı ve koruması altındadır. Yasalara uygun davranılıp davranılmadığının tespiti de ancak bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kararlaştırılabilir. Bu durum bir OHAL KHK’sı ile gerekçesiz bir şekilde ve hiçbir savunma hakkına saygı gösterilmeden kararlaştırılamaz. Meslekten çıkarmayı gerektirecek disiplin suçu işlenmediği ve bu hususta adil bir yargılama sonucu karar verilmediği sürece, şahsıma maaş ödenmesine son verilemez; meslekten çıkarılarak süresinde emeklilik haklarımı elde etmem engellenemez. Darbe girişimine hiçbir şekilde bulaşmamış olan şahsımın adil yargılanma olmadan kamu görevinden çıkarılmam OHAL’in neden olduğu şiddet olaylarının bastırılmasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Bu nedenle, eğer kamu  görevinden çıkarılıp maaş elde etmem ve kanunların öngördüğü zamanda emeklilik hakları elde etmem engellenecek idiyse, bunun yolu olağan kanun yollarının işletilmesi idi; bir OHAL KHK’sı ile görevime son verilip maaş almam ve emeklilik haklarımı zamanında elde edememem tamamen yasa dışı olup bu durum mülkiyet hakkına yönelik müdahaleyi kanuni dayanaktan yoksun bırakır.

 

4-İrtibat ve iltisak soyut kavramlar olup; buna dayanak olarak somut bir veri ortaya konmamıştır. MGK’nın bu konuda karar alma yetkisinin olmadığı AYM’nin iptal kararı ile hüküm altına alınmıştır. Diğer yandan irtibat ve iltisak kavramları ile ilgili AYM, muğlak bir kavram olduklarını belirten kararları bulunmaktadır. Son olarak hakkımda kesinleşmiş bir beraat kararı bulunması, masum olduğumun ispatıdır. Şahsımın hiçbir bağı bulunmadığı bir yapıyla ilişkili olarak sorumlu tutulması ve ceza alması açıkça hukuka aykırıdır ve iptali gerekmektedir. Davaya konu işlemin herhangi bir delil veya belge ortaya konulmamıştır. Takdir hakkı kamu düzenine aykırı olarak kullanılmıştır. Dava konusu idari işlemler yönünden hukuka aykırıdır.

 

HUKUKİ SEBEPLER : Anayasa, AİHS, DMK, 4483 sayılı Kanun, İYUK, TCK, CMK, taraf olduğumuz uluslararası mevzuat ve sair mevzuat.

 

NETİCE VE TALEP : Arz ve izah olunan ve re'sen nazara alınacak sebeplerle;

-Adli yardım talebimin öncelikle kabulüne,

-25/10/2021 tarihli 2021/20195 Karar Sayılı OHAL komisyon kararının iptaline,

-Uğramış olduğum zararların karşılığı olarak maddi ve manevi tazminat hakkımın saklı tutulmasına,

-Yargılama giderlerinin davalı idareye yükletilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ediyorum. 16/11/2021


 


686 nolu KHK banka komisyon

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Çalı, 20 saat önce yazdı:

 

Komisyon ret dava dilekçesi hazırladım

...

NETİCE VE TALEP : Arz ve izah olunan ve re'sen nazara alınacak sebeplerle;

-Adli yardım talebimin öncelikle kabulüne,

-25/10/2021 tarihli 2021/20195 Karar Sayılı OHAL komisyon kararının iptaline,

-Uğramış olduğum zararların karşılığı olarak maddi ve manevi tazminat hakkımın saklı tutulmasına,

-Yargılama giderlerinin davalı idareye yükletilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ediyorum. 16/11/2021


 

Sayın Çalı,

Dilekçenizi okudum, ne kadar süreniz var bilmiyorum ancak muhtemelen bu ay içinde vermeniz gerek şeklinde düşünüyorum.

İlk dikkatimi çeken dilekçenizde baskın olan kızgın ve duygusal yaklaşım.

Banka konusunda ceza mahkemesi tarafından verilen kararda geçen “Sanığın banka hesap dökümüne göre süregelen, mutad hareketlerinin dışında talimat doğrultusunda işlem yaptığına dair tespite rastlanmadığı anlaşılmıştır.” şeklindeki ibare ve mahkemenin resen araştırma yetkisi, kapsamında yapacağı yazışmalarla ispatlanması son derece basit olan farklı yardımlaşma kurumlarına yapılan ödeme/yardım/sms şeklindeki uygulamalarınızında rutinliği açıkken daha rahat olmanızı beklerdim.

Ayrıca forumda da paylaşılan idare, istinaf, danıştay kararlardan alıntılar yapmanızı tavsiye ederim. Ceza mahkemesinin banka hareketleriniz konusunda ki hükmü gibi önemli kısımları koyu olarak vurgulayınız.

Dilekçenizde hiçbir atıf yokken "HUKUKİ SEBEPLER : Anayasa, AİHS, DMK, 4483 sayılı Kanun, İYUK, TCKCMK, taraf olduğumuz uluslararası mevzuat ve sair mevzuat." şeklinde bir ifade "ben uğraşamdım siz lehime olanları alın, çıkarın, izah edin, hükmedin" gibi anlaşılabilir.

Belirttiğiniz hususlar doğrultusunda dilekçenizi tekrar sakin ve kendisini savunan değil mevcut elindeki destekleyici karar ve ispat edilebilir hususlar varken saldıran, hesap soran, sorgulayan, izahat ve açıklama isteyen bir yaklaşım yazabilirsiniz.

  • Teşekkür 1
  • Onaylama 1

689 KHK, TSK, 2' nci derece akraba gerekçe edilerek mağdur. OHAL Komisyonundan iade. 08.12.2022 ve an itibariyle Asker olarak mesleğe dönüş davası red. Araştırma Merkezinde şimdilik devam. Pes etmek yok.

13.03.2023 itibariyle eski mesleğim olan askerlik mesleğine atanmamla ilgi davada  kesin hükmüyle lehime karar verilmiştir.

07.04.2023 itibariyle eski mesleğime görevlendirme yazısı tebliğ edildi.

14 Nisan 2023 itibariyle kamu görevinden çıkarıldığında son çalıştığım birlik ve görevde mesaiye başladım.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Bugün ara karar yüklenmiş uyaba uyuşmazlığın çözülmesi için idareden sunduğu delillerle ilgili belge istenmiş konya ve Ankara emniyetinden yeni HTS veya tanık raporu bulunup bulunmadığı bunun içinde 30 gün süre vermiş


İnceleme devam 677 hava kuvvetleri

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
TSK677, 1 saat önce yazdı:

Bugün ara karar yüklenmiş uyaba uyuşmazlığın çözülmesi için idareden sunduğu delillerle ilgili belge istenmiş konya ve Ankara emniyetinden yeni HTS veya tanık raporu bulunup bulunmadığı bunun içinde 30 gün süre vermiş

Kararınız yazışmalar bittikten sonra verilecek sanırım. Hayırlısı olsun


667 EGM

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Cevap Yaz

Şimdi cevap yazıp sonra kayıt olabilirsiniz. Eğer hesabınız mevcutsa, giriş yaparak üye isminizle cevaplayabilirsiniz.
Not: Gönderiniz görünmeden önce editör tarafından kontrol edilip onaylanacaktır.

Konuk
Yanıtla...

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Yapıştırdığınız bağlantı uyarlandı.   Yalnızca link göster?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • İletiler

    • 25 ayla ben de çok uzaklarda sayılmam dostlar. normal demek ki.
    • @F.Y. benimde yaklaşık bir yıldır olduğu gibi bekliyor. Görevdeyim heran bir terslik olacak duygusu beni psikiyatrilik etti. 
    • Merhaba, benim dosyam istinaf mahkemesinde nisan ayı itibariyle 27. aya giriyor. Bugün yarın cevap gelir diye bekliyorum. önceki yazışmalarda sanırım bir arkadaş 27.ayda cevap geldi diye yazmıştı. Umarım daha fazla uzamaz. Her gün buraya bakıp bir cevap gelen var mı diye bakıyorum. Hepimiz için adalet diliyorum. Saygılar..
    • Bende 14. idarede 2.5 yıldan fazla oldu. kriter sadece kurum kanaati.
    • @F.Y. idare mahkeme kararı göreve iadeyse, BİM hızlıca 2-3 ay içinde bu kararı tersine çevirebiliyorken, eğer önceki idare mahkemesi kararı olumsuzsa,  karar alması epeyce gecikebiliyor... OHAL Komisyonundan beri amaç belli, hukuki süreci olabildiğince uzatmak... daha önce istenmiş ve dosyada olan bilgileri tekrar tekrar yeniden istiyorlar... Düşüncem süreci bekleyenlerin, hiç dönmeyecekmiş gibi hayatlarını dizayn etmeleri, (çünkü beklemek, belirsizlik herşeyden daha çok yoruyor ve giden ömrümüzden gidiyor) ve eğer ola ki, bir gün iade olunursa, her zaman yeni bir başlangıç yapılabilir ve yeni duruma hızlıca uyum sağlanır... böylece bu bekleme süreci de boşa harcanmamış olur...
×
×
  • Yeni Oluştur...