İçeriği gör
KHK Mağdurları Forum

KHK Mağdurları Gündem ve Gelişmeler

Önerilen Yorum

SOMUT VERİLERE DAYANMAYAN KURUM KANAATİNE İLİŞKİN DİLEKÇE VE BEYANLARDA KULLANILABİLİR.

 

667 sayılı KHK’nın 4. maddesinde; terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu değerlendirilen kamu personellerinin meslekten veya kamu görevinden çıkarılmalarına karar verileceği hüküm altına alınmış, uyuşmazlığa konu Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede de, terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olan kamu personellerinin meslekten veya kamu görevinden çıkarılmalarına karar verileceği yönünde benzer bir düzenlemeye yer verilmiş, ancak kamu personellerinden terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatına ilişkin ölçütlerin kapsamı anılan KHK'da düzenlenmemiş, iltisak ve irtibat kavramları da tanımlanmamıştır.

Söz konusu kamu görevinden çıkarılma işlemleri başkaca bir idari işlem tesis edilmesine gerek olmaksızın doğrudan KHK hükümleri ile doğduğundan, idari yargı mercilerince idari işlem sayılmamış ve açılan davalar ilk inceleme aşamasında reddedilmiştir. İdari yargının bu yöndeki kararları ve iç hukukta başvurulabilecek bir yol bulunmaması üzerine 685 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile de, OHAL İşlemleri İnceleme Komisyonu kurularak doğrudan kanun hükmünde kararnameler ile kamu görevinden çıkarılanlara adil yargılanma ilkesi gereğince hak arama özgürlüğünün bir nişanesi olarak idari başvuru yolu açılmak suretiyle kamu görevine iade başvuru müessesesi tesis edilerek kamu görevinden çıkarılma işlemlerine inceleme ve araştırma olanağı getirilmiştir.

Bu bağlamda, kamu personelinden terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu gerekçesiyle meslekten veya kamu görevinden çıkarılmalara ilişkin davaya konu olan uyuşmazlıklar bir bütün olarak değerlendirildiğinde; FETÖ/PDY silahlı terör örgütü mensuplarının kullanmaları amacıyla oluşturulan ve münhasıran bu suç örgütünün bir kısım mensupları tarafından kullanılan bylock programını kullanma, anılan örgüte ile iltisakı ve irtibatı nedeniyle TMSF'ye devredilen Bank Asya’ya para yatırmak suretiyle katkıda bulunma, anılan yapılanmaya iltisakı ve irtibatı nedeniyle kapatılan sendikalara ve derneklere üye olma, örgütsel nitelikteki sohbet adı altındaki toplantılara katılma, örgüt içerisinde mahrem yapıda görev alma, örgüt tarafından yapılan kodlama listelerinde ismin bulunması, örgüte ait samanyolu basın-yayın grubunun digitürk platformundan çıkarılmasnı gerekçe göstererek digitürk aboneliğini sonlandırma, FETÖ/PDY silahlı terör örgütü ile iltisakı ve irtibatı bulunduğu yönündeki çalıştığı kurum kanaati ve tanık beyanları, örgüte iltisakı ve irtibatı nedeniyle kapatılan kurum, kuruluş, dernek ve eğitim şirketlerine para gönderme ve çalışma, örgüte ait olan öğrenci ev ve yurtlarında kalmış olma, çocuklarını örgütle bağlantılı okullara göndermiş olma gibi çeşitli ölçütlerden oluşan bir kombinasyonun OHAL İşlemleri İnceleme Komisyonu tarafından değerlendirilmeye dayanak alındığı görülmüş olup, söz konusu kamu görevinden çıkarılmalarda ilgili şahıslar hakkındaki emniyet veya istihbarat raporları, sosyal medya bağlantılarının, ziyaret ettiği web sitelerinin analizi gibi hususların da esas alındığı gözlemlenmiştir.

Olağanüstü Kanun Hükmündeki Kararnameler ile hukuk literatürüne giren iltisak ve irtibat kavramlarının hukuki niteliklerinin ve objektif anlamlarının yargı içtihatlarıyla belirlenebilecek durumda olduğu yukarıda yer alan 13/02/2020 tarih ve 31028 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Anayasa Mahkemesi'nin 14/11/2019 tarih ve E:2018/89, K:2019/84 sayılı kararında belirtilmiş, anılan karar uyarınca da Danıştay 5.Dairesi'nin (örneğin 12/03/2020 tarihli E:2016/53272, K:2020/1930 sayılı karar) ve Ankara 13.İdari Dava Dairesi'nin (örneğin 30/01/2019 tarih ve E:2019/56, K:2019/39 sayılı karar) kararlarında anılan kavramların hukuki nitelikleri ve objektif anlamları yargı içtihatlarıyla belirlenmiş, Mahkememiz kararlarında da bu tanımlar esas alınarak FETÖ/PDY örgütünün talimatları ve yönlendirmeleriyle uyumlu bir şekilde anlayış ve davranış birliğinde bulunma halinin iltisak ve irtibat kavramları kapsamında değerlendirilmesi gerektiği, bu bağlamda anılan örgüte ait kurum/kuruluş yada sivil toplum örgütleri kapsamında icra edilen eylemin/eylemlerin nitelik, içerik ve mahiyeti itibariyle örgütün amacına hizmet ettiğinin tespiti veya iltisak ve irtibatı gösteren başkaca delillerle desteklenmesi halinde iltisak ve irtibat halinin bulunduğunun kabulü gerektiği hükme bağlanmıştır.

AİHM'nin Pişkin V. Türkiye kararında; terör örgütleriyle iltisak ve irtibatlı olma halinin bir takım ölçütlere dayalı olarak idarelerce belirlenmesi gerektiği, anılan örgütlerle kamu görevinden çıkarılan kişi arasındaki bağlantı yada ilişkinin kamu görevlisinin sadakatiyle ilgili objektif kuşku uyandırması, masum veya tesadüfi vs. bağlantıların hariç tutulması gerektiği, kamu görevlisinin eylemlerinin demokratik yasal düzene sadakatinde objektif olarak ciddi şüphe uyandıracak bir şekilde hareket ettiğini açıkça gösteren fiili unsurlar kombinasyonuna dayanması halinde, kamu görevinden çıkarılmanın haklılığına vurgu yapılmıştır.(AİHM, 15/12/2020, Başvuru No: 33399/18)

Öte yandan, Danıştay 5. Dairesi'nin 12/03/2020 tarihli E:2016/53272, K:2020/1930 sayılı kararında da; kamu görevlisi olarak görev yapanlar hakkında kamu görevinde kalmasının uygun olmadığına ve kamu görevinden çıkarılmasına ilişkin olağanüstü tedbirin uygulanması için, ilgililerin terör örgütleri ve millî güvenliğe karşı faaliyette bulunduğu kabul edilen yapılara üyelik, mensubiyet veya iltisakını ya da bunlarla irtibatını ortaya koyan delil, bulgu ve bu yönde değerlendirme yapılmasına neden olan hususların ilgili idareler tarafından ortaya konulması gerekmekte olduğu hükme bağlanmıştır.

Türk Dil Kurumu Sözlüğünde, ""kanaat" kavramı kanış, kanı, inanç, düşünce şeklinde, "kanaat getirmek" tabiri de aklı yatmak, inanmak şeklinde tanımlanmış olup, bu haliyle anılan tanımların soyut bir anlam ifade ettiği açık olup, kamu görevlilerinin  terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisaklı yahut bunlarla irtibatlı olmasına ilişkin çalıştığı kurum kanaatlerinin de, yukarıda anlatıldığı üzere hukuken denetlenebilir çeşitli ölçütlerden oluşan bir fiil kombinasyonuna dayanması yada terör örgütünün amacına hizmet eden bir fiilin tespiti halinde soyut anlamdan öteye geçeceği ve somut bir anlam yükleneceği aşikar olup, bu belirlemenin de hukuk devletinin ve hukukun üstünlüğünü ilke edinen bir anlayışın gereği olduğu da tartışmasızdır.

Nitekim, 20/10/2020 tarih ve 31280 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Anayasa Mahkemesi'nin 02/07/2020 tarih ve E:2018/23568 sayılı bireysel başvuru kararında; Olağanüstü Hal Kanun Hükmündeki kararnamelerde belirtilen örgüt, yapı, oluşum veya gruplara üye olunması ya da bunlara mensubiyetin veya iltisakın yahut irtibatın bulunması geçerli bir kamu görevinden çıkarılma işleminin sebebi olarak öngörüldüğü, kamu görevinden çıkarılma sebebi olarak öngörülen olgunun, diğer bir ifadeyle kamu görevinden çıkarılanların KHK'larda belirtilen yapılarla iltisakı yada irtibatının bulunup bulunmadığının inceleme ve araştırma ile ortaya koyulması gerektiği yükümlülüğüne vurgu yapılmıştır.(Berrin Baran Eker, Başvuru No: 2018/23568, p.71)

Yukarıda yer alan açıklamalar, kamu görevinden çıkarılmaya ilişkin KHK hükmü, iltisak ve irtibat kavramlarının yargı içtihatları ile belirlenen objektif anlamları, Anayasa Mahkemesi ve AİHM kararındaki tespitler ile Danıştay 5.Dairesi'nin kararının birlikte değerlendirilmesinden; kamu görevlilerinden terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisaklı yahut bunlarla irtibatlı olma halinin, kamu görevlisinin sadakatiyle ilgili objektif kuşku uyandırmasının tespiti ve bu tespitin somut olgulara dayanması halinde terör örgütleriyle ilişki yada bağlantının olabileceği değerlendirmesiyle veya kanaatiyle kamu görevine yapılan iade başvurusunun reddine karar verilebileceği anlaşılmaktadır.


679 KHK - Ret - Adalet - Beraat - Kriter Yok - Kurum Kanaati - Ankara 19 İdari

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
orhan123, 5 saat önce yazdı:

Merhaba, 

Bana ve kuruma 12 gün önce tebliğ edildi. Bakanlığa ne zaman yapıldı bilmiyorum. 

bakanlığın İstinaf için dilekçesi 13 haziranda gördüm dilekçe tarihi 10 haziran. 

''Merhaba, istinafın nihai kararının göreve başlamaniz yönünden bir etkisi yok, '' Böyle birşey söylediniz ama açabilir misiniz hocam ? 

'Merhaba, istinafın nihai kararının göreve başlamaniz yönünden bir etkisi yok, '' Böyle birşey söylediniz ama açabilir misiniz hocam ? 

Merhaba, 

Sizin kamu görevinizden çıkarılmanıza ilişkin idari işlem (ve/veya komisyon kararı) idare mahkemesi kararı ile iptal olmuştur.

Kararı tebliğ alan İdare (Kurum), öncelikle Anayasa 138 ve İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 28. maddesi, esasa ilişkin kararların idare tarafından geciktirilmeksizin yerine getirilmesi gerektiğini ve buna ilişkin sürenin, kararın ilgili idareye tebliğinden itibaren 30 günü geçemeyeceğini belirtmiştir.

Bu nedenle idare kararın tebliğinden itibaren 30 gün içinde sizi başlatmak zorundadır. Buradaki 30 günlük sürede idarenin takdirine verilmiş bir HAK değildir, idari yargı kararlarının uygulanmasında “derhal uygulama” ilkesi sözkonusu olduğundan, idari yargı kararları maddi ve hukuki şartlar elverdiği takdirde hemen uygulanmalıdır

Bu aşamada sadece idare mahkemesinden aldığınız kararın YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASI için istinaf (bölge idare) mahkemesinden bir karar alırsa kararın infazını durdurabilir..

Tabi yine bu 30 günlük süreden sonra YD alabilmesine de engel bir durum yoktur, diye biliyorum..


679 KHK - Ret - Adalet - Beraat - Kriter Yok - Kurum Kanaati - Ankara 19 İdari

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

@Bob Marley gozunuzaydin benimki de 19

İdare yeni açtım davayı nekadar sürede sonuçlandı acaba ?


672 meb- adli işlem yok- 21 ay sendika- başka kriter yok

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
altirana, 21 dakika önce yazdı:

@Bob Marley gozunuzaydin benimki de 19

İdare yeni açtım davayı nekadar sürede sonuçlandı acaba ?

2018 yılında açımıştım.. adli süreç vardı onun sonucunu beklediler.. 2020 de beraat aldık.. 


679 KHK - Ret - Adalet - Beraat - Kriter Yok - Kurum Kanaati - Ankara 19 İdari

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
Bob Marley, 2 saat önce yazdı:

SOMUT VERİLERE DAYANMAYAN KURUM KANAATİNE İLİŞKİN DİLEKÇE VE BEYANLARDA KULLANILABİLİR.

 

667 sayılı KHK’nın 4. maddesinde; terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu değerlendirilen kamu personellerinin meslekten veya kamu görevinden çıkarılmalarına karar verileceği hüküm altına alınmış, uyuşmazlığa konu Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede de, terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olan kamu personellerinin meslekten veya kamu görevinden çıkarılmalarına karar verileceği yönünde benzer bir düzenlemeye yer verilmiş, ancak kamu personellerinden terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatına ilişkin ölçütlerin kapsamı anılan KHK'da düzenlenmemiş, iltisak ve irtibat kavramları da tanımlanmamıştır.

Söz konusu kamu görevinden çıkarılma işlemleri başkaca bir idari işlem tesis edilmesine gerek olmaksızın doğrudan KHK hükümleri ile doğduğundan, idari yargı mercilerince idari işlem sayılmamış ve açılan davalar ilk inceleme aşamasında reddedilmiştir. İdari yargının bu yöndeki kararları ve iç hukukta başvurulabilecek bir yol bulunmaması üzerine 685 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile de, OHAL İşlemleri İnceleme Komisyonu kurularak doğrudan kanun hükmünde kararnameler ile kamu görevinden çıkarılanlara adil yargılanma ilkesi gereğince hak arama özgürlüğünün bir nişanesi olarak idari başvuru yolu açılmak suretiyle kamu görevine iade başvuru müessesesi tesis edilerek kamu görevinden çıkarılma işlemlerine inceleme ve araştırma olanağı getirilmiştir.

Bu bağlamda, kamu personelinden terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu gerekçesiyle meslekten veya kamu görevinden çıkarılmalara ilişkin davaya konu olan uyuşmazlıklar bir bütün olarak değerlendirildiğinde; FETÖ/PDY silahlı terör örgütü mensuplarının kullanmaları amacıyla oluşturulan ve münhasıran bu suç örgütünün bir kısım mensupları tarafından kullanılan bylock programını kullanma, anılan örgüte ile iltisakı ve irtibatı nedeniyle TMSF'ye devredilen Bank Asya’ya para yatırmak suretiyle katkıda bulunma, anılan yapılanmaya iltisakı ve irtibatı nedeniyle kapatılan sendikalara ve derneklere üye olma, örgütsel nitelikteki sohbet adı altındaki toplantılara katılma, örgüt içerisinde mahrem yapıda görev alma, örgüt tarafından yapılan kodlama listelerinde ismin bulunması, örgüte ait samanyolu basın-yayın grubunun digitürk platformundan çıkarılmasnı gerekçe göstererek digitürk aboneliğini sonlandırma, FETÖ/PDY silahlı terör örgütü ile iltisakı ve irtibatı bulunduğu yönündeki çalıştığı kurum kanaati ve tanık beyanları, örgüte iltisakı ve irtibatı nedeniyle kapatılan kurum, kuruluş, dernek ve eğitim şirketlerine para gönderme ve çalışma, örgüte ait olan öğrenci ev ve yurtlarında kalmış olma, çocuklarını örgütle bağlantılı okullara göndermiş olma gibi çeşitli ölçütlerden oluşan bir kombinasyonun OHAL İşlemleri İnceleme Komisyonu tarafından değerlendirilmeye dayanak alındığı görülmüş olup, söz konusu kamu görevinden çıkarılmalarda ilgili şahıslar hakkındaki emniyet veya istihbarat raporları, sosyal medya bağlantılarının, ziyaret ettiği web sitelerinin analizi gibi hususların da esas alındığı gözlemlenmiştir.

Olağanüstü Kanun Hükmündeki Kararnameler ile hukuk literatürüne giren iltisak ve irtibat kavramlarının hukuki niteliklerinin ve objektif anlamlarının yargı içtihatlarıyla belirlenebilecek durumda olduğu yukarıda yer alan 13/02/2020 tarih ve 31028 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Anayasa Mahkemesi'nin 14/11/2019 tarih ve E:2018/89, K:2019/84 sayılı kararında belirtilmiş, anılan karar uyarınca da Danıştay 5.Dairesi'nin (örneğin 12/03/2020 tarihli E:2016/53272, K:2020/1930 sayılı karar) ve Ankara 13.İdari Dava Dairesi'nin (örneğin 30/01/2019 tarih ve E:2019/56, K:2019/39 sayılı karar) kararlarında anılan kavramların hukuki nitelikleri ve objektif anlamları yargı içtihatlarıyla belirlenmiş, Mahkememiz kararlarında da bu tanımlar esas alınarak FETÖ/PDY örgütünün talimatları ve yönlendirmeleriyle uyumlu bir şekilde anlayış ve davranış birliğinde bulunma halinin iltisak ve irtibat kavramları kapsamında değerlendirilmesi gerektiği, bu bağlamda anılan örgüte ait kurum/kuruluş yada sivil toplum örgütleri kapsamında icra edilen eylemin/eylemlerin nitelik, içerik ve mahiyeti itibariyle örgütün amacına hizmet ettiğinin tespiti veya iltisak ve irtibatı gösteren başkaca delillerle desteklenmesi halinde iltisak ve irtibat halinin bulunduğunun kabulü gerektiği hükme bağlanmıştır.

AİHM'nin Pişkin V. Türkiye kararında; terör örgütleriyle iltisak ve irtibatlı olma halinin bir takım ölçütlere dayalı olarak idarelerce belirlenmesi gerektiği, anılan örgütlerle kamu görevinden çıkarılan kişi arasındaki bağlantı yada ilişkinin kamu görevlisinin sadakatiyle ilgili objektif kuşku uyandırması, masum veya tesadüfi vs. bağlantıların hariç tutulması gerektiği, kamu görevlisinin eylemlerinin demokratik yasal düzene sadakatinde objektif olarak ciddi şüphe uyandıracak bir şekilde hareket ettiğini açıkça gösteren fiili unsurlar kombinasyonuna dayanması halinde, kamu görevinden çıkarılmanın haklılığına vurgu yapılmıştır.(AİHM, 15/12/2020, Başvuru No: 33399/18)

Öte yandan, Danıştay 5. Dairesi'nin 12/03/2020 tarihli E:2016/53272, K:2020/1930 sayılı kararında da; kamu görevlisi olarak görev yapanlar hakkında kamu görevinde kalmasının uygun olmadığına ve kamu görevinden çıkarılmasına ilişkin olağanüstü tedbirin uygulanması için, ilgililerin terör örgütleri ve millî güvenliğe karşı faaliyette bulunduğu kabul edilen yapılara üyelik, mensubiyet veya iltisakını ya da bunlarla irtibatını ortaya koyan delil, bulgu ve bu yönde değerlendirme yapılmasına neden olan hususların ilgili idareler tarafından ortaya konulması gerekmekte olduğu hükme bağlanmıştır.

Türk Dil Kurumu Sözlüğünde, ""kanaat" kavramı kanış, kanı, inanç, düşünce şeklinde, "kanaat getirmek" tabiri de aklı yatmak, inanmak şeklinde tanımlanmış olup, bu haliyle anılan tanımların soyut bir anlam ifade ettiği açık olup, kamu görevlilerinin  terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisaklı yahut bunlarla irtibatlı olmasına ilişkin çalıştığı kurum kanaatlerinin de, yukarıda anlatıldığı üzere hukuken denetlenebilir çeşitli ölçütlerden oluşan bir fiil kombinasyonuna dayanması yada terör örgütünün amacına hizmet eden bir fiilin tespiti halinde soyut anlamdan öteye geçeceği ve somut bir anlam yükleneceği aşikar olup, bu belirlemenin de hukuk devletinin ve hukukun üstünlüğünü ilke edinen bir anlayışın gereği olduğu da tartışmasızdır.

Nitekim, 20/10/2020 tarih ve 31280 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Anayasa Mahkemesi'nin 02/07/2020 tarih ve E:2018/23568 sayılı bireysel başvuru kararında; Olağanüstü Hal Kanun Hükmündeki kararnamelerde belirtilen örgüt, yapı, oluşum veya gruplara üye olunması ya da bunlara mensubiyetin veya iltisakın yahut irtibatın bulunması geçerli bir kamu görevinden çıkarılma işleminin sebebi olarak öngörüldüğü, kamu görevinden çıkarılma sebebi olarak öngörülen olgunun, diğer bir ifadeyle kamu görevinden çıkarılanların KHK'larda belirtilen yapılarla iltisakı yada irtibatının bulunup bulunmadığının inceleme ve araştırma ile ortaya koyulması gerektiği yükümlülüğüne vurgu yapılmıştır.(Berrin Baran Eker, Başvuru No: 2018/23568, p.71)

Yukarıda yer alan açıklamalar, kamu görevinden çıkarılmaya ilişkin KHK hükmü, iltisak ve irtibat kavramlarının yargı içtihatları ile belirlenen objektif anlamları, Anayasa Mahkemesi ve AİHM kararındaki tespitler ile Danıştay 5.Dairesi'nin kararının birlikte değerlendirilmesinden; kamu görevlilerinden terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisaklı yahut bunlarla irtibatlı olma halinin, kamu görevlisinin sadakatiyle ilgili objektif kuşku uyandırmasının tespiti ve bu tespitin somut olgulara dayanması halinde terör örgütleriyle ilişki yada bağlantının olabileceği değerlendirmesiyle veya kanaatiyle kamu görevine yapılan iade başvurusunun reddine karar verilebileceği anlaşılmaktadır.

Çok teşekkürler. Çok faydalı olmuş. Duruşma olursa en azından gidip söyleyebileceğim toplu bir metin var elimde. İçi boş kurum kanaatini zaten çok güzel bir şekilde çürütmüş.


679 KHK - RET - KRİTER YOK (KURUM KANAATİ) - ANKARA 26. İDARİ (RET) - MART 2023' TE İSTİNAFA BAŞVURDUM.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Henüz karar elime ulaşmadı.

hiçbir "kriter"den kastım, raporlarda belirttikleri "kriterler"den hiçbirini taşımadığımdı.


Bekliyor.

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Herkese merhaba. Ohal komisyonu sayfasına giriş yapmak için onay kodu başbakanlıktan geliyordu. Son bir iki defadır TCCBden geliyor. Sizde de böyle bir durum oldu mu acaba?


701 yök akademik ses

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Üniversiteden ihraç edilen akademisyen idari mahkemeyi kazanırsa, aynı üniversiteye mi döner?


672 KYOK YÖK

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş
KENAN Okur, 1 saat önce yazdı:

Henüz karar elime ulaşmadı.

hiçbir "kriter"den kastım, raporlarda belirttikleri "kriterler"den hiçbirini taşımadığımdı.

Bu durum, sendikanizin da olmadığı anlamına geliyor diyebilir miyiz?


Dear Commission, your decision broke my heart, I think we should break up...

İletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Sosyal Ağlarda Paylaş

Cevap Yaz

Şimdi cevap yazıp sonra kayıt olabilirsiniz. Eğer hesabınız mevcutsa, giriş yaparak üye isminizle cevaplayabilirsiniz.
Not: Gönderiniz görünmeden önce editör tarafından kontrol edilip onaylanacaktır.

Konuk
Yanıtla...

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Yapıştırdığınız bağlantı uyarlandı.   Yalnızca link göster?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • İletiler

    • KHK'lıların çoğunluğu bu ülkenin en dürüst, akıllı ve çalışkan kişileridir.. memur olarak doğmadık, hatta memurluk kendi adıma hiç girmemem gereken bir alandı, vasat kişilerle muhatap ola ola, beni de ortalama düşünen, risk alamayan biri yaptı... halbuki dışarıda da yapabileceğimiz birçok iş ve alan var... zaten piyasada düzgün iş yapan adam yok... eğer ilgilendiğimiz alanda gayret gösterirsek,  dürüst ve düzgün çalışırsak, eski işimize gerek kalmayacak ve ayakta durabilecek kadar kazanabileceğimize inanıyorum...
    • Daha önce de yazdım, beklentiye girmek en büyük hayalkırıklıklarının ve depresyonun temel sebebidir... KHK'lılara yapılan muamele bu ülkede kimseye yapılmamıştır, yanımızda birkaç kişi ve Allah dışında kimse yok, bizi bizden başka anlayan da o yok... toplum bizi sanki tamamen unutmuş gibi, bir anda sanki görünmez olduk (buna benzer bir bölüm Black Mirrorda vardı, suçlu kişi kimse tarafından görünmez hale geliyordu)... bu sürecin birgün biteceğini elbet biliyorum ama o zamana kadar akıl ve beden sağlığını korumak için hiç dönmeyecekmiş gibi düşünüp, kendimize yeni bir hayat kurmaktan başka yolumuz yok... birgün inşallah iade olduğumuzda da, zaten kolaylıkla yeni sürece adapte olunur... lütfen artık beklentiye girip, yaranıza daha fazla tuz basmayın, bırakın yara kabuk bağlasın... birşeylerle meşgul olmak (tercihen toprakla), zihni en iyi rehabilite yoludur...
    • Yazıp yazıp siliyorum sayın Aylin. Forumda 5. senemdeyim. 8 yıldır dünyanın en saçma en alakasız en akılsızca iftirasıyla uğraşıp duruyoruz hepimiz. Şurada senelerdir geçecek diye insanlara moral vermeye çalışıyorum. Beni şarlatan ilan etseniz haklısınız ne diyim. geçecek ama daha yılları var bu işin. Oyalanacak şeyler bulmaya çalışın. Yıllarınız gençliğiniz geri gelmeyecek dostlar.
    • @Karagöz "Dehumanize" kavramı anlamlı...Ruhumda bıraktığı hasar, Nietzsche'nin tanrı'nın öldüğünü ifade ettiği deli adamın hikayesindeki deli karakterinin "sonsuz bir hiç gibi başıboş dolaşıyorum" sözünün vücut bulmuş haliyim😔Başardılar!!! 
    • Yanıbaşlarında bu kadar insan o kadar acı çekerken bu nasıl oluyor çok merak ediyorum. Hepsinin akrabaları, komşuları, eski dostlarıyız aslında. Bence tek başına milletin bencilliği ile de açıklanacak bir durum değil bu. Bizi "dehumanize" ettiler akıllarında. İnsan olarak görmüyorlar. Hatta hayvan olarak bile görmüyorlar. O yüzden empati sıfır. Benzeri bir durumun bir zamanlar Amerika'da siyahların da başına geldiğini düşünüyorum. Psikoloji bilimi bu duruma mutlaka el atmalı ve gelecekte atar diye umuyorum.
  • Şimdi Popüler

×
×
  • Yeni Oluştur...