İçeriği gör

Liderlik Tablosu


Beğenilen İçerik

10-06-2020 • tüm alanlarda yüksek beğeni alan içerikler

  1. 33 puan
    Arkadaşlar herkese hayırlı akşamlar az önce sayfaya baktım hayırlısı ile KABUL kararını gördüm. istisnasız hergün bakıyordum. istanbul. MEB sendika 2015 eylül istifa ermiştim. ifade almıştım ve KYOK almıştım. kurum görüşüm şubatın sonunda olumlu olarak alınmıştı... ilk görünce sevinçten gözlerim doldu. Rabbim hepinize kabul yazısını görmeyi nasip etsin.
  2. 22 puan
    iyi akşamlar forum ailesi ? sessiz takipçilerdenm , nişanlım için takipte idim bgn kabul kararını gördük . ünşallah bekleyen herkese nasip olsun . uzun zamandan beri takip ettiğim için bu haberi ğaylaşöak istedim bekleyenlere umut olsun , tez vakitte güzel haberler sizleride bulsun ?
  3. 18 puan
    merhaba arkadaşlar . çok şükür bende az önce ''kabul kararı'' mı gördüm. 679 banka. ankara SGK. bir ev almak için anlaşmıştım. kredi için uğraşıyordum. konut kredisi koşulları daha uygun diye 20 bin kadar birikimimi tfinans tan bankasyaya aktarmıştım. bir uyarı sonucu bir ay kadar sonra parayı tekrar tfinansa aktardım. ve türkiye finanstan konut kredisi çekerek evi aldım. bu hesap olayları 2014 ocak ın sonu mart başı arasında oldu.tüm olayım bu arkadaşlar. para 20 bin olduğu için inanın ümidim azdi. şimdilik kurumda kalmaya hiç hevesim yok. bakalım.hayırlısı... ret alan arkadaşlara geçmiş olsun. inş eskiden sahip olduklarının daha iyisine sahip olurlar.
  4. 18 puan
    701-TSK Subay beraat Ret kararını az önce görmüş bulunmaktayım. Tek suçumuz asker olmak galiba.
  5. 9 puan
    Anlamadığım şey beraat almak bile yetmiyor. Şunu açıkça söyleyeyim çok sağlam referans yoksa 701 TSK ne olursa olsun RET dostlar. Kendimdem zerre şüphem yok ama giden yıllar geri dönmemek üzere yıkıp gidiyor. Saygılar
  6. 8 puan
    Bugün bir akrabamı yökten aramışlar. Şükür kabul. Ben halen bekliyorum.
  7. 8 puan
    çok ama çok teşekkür ederim rabbim o mutlu anı hepinize tattırsın inşallah. çok güzel bir duygu. ilk görünce boğazım düğümlendi. heyecandan kalbim duracak gibi oldu. annemle konuşamadım. Rabbim tüm arkadaşlara nasip etsin
  8. 8 puan
    GGünaydın . Mevzu aynı. İade iade iade ?????
  9. 4 puan
    Beklemede. Hiç değişmeyecekmişçesine beklemede.
  10. 4 puan
    İyi günler, Ankara BİM tarafından rapor yayınlanmış, http://www.ankarabim.adalet.gov.tr/faaliyet-raporu/2019.pdf sayfasında KHK lılarla ilgili kısımları genel olarak Sayfa 49, 78, 80 ve 130 En fazla personel OHAL davalarına bakan mahkemelerde 11 yada 12 kişi. Diğerleri genel olarak 7 kişi İdare mahkemelerinin verdiği kararlardan temyize giden henüz yok. Sayfa 49 İstinafa giden 7361 dosyadan 44 ü bozulmuş, 1284 ü onanmış, 828 gerekçeli yada düzeltilerek onanmış, 5205 inin incelemesi devam etmekte. Sayfa 50 İstinaf işlemlerine bakan 13. İDD nin ortalama karar verme süresi 79 gün. Sayfa 57 19 İdare mahkemesinin ortalama süresi 347 gün, sayfa 78 20 İdare mahkemesinin ortalama süresi 304 gün, sayfa 78 21 İdare mahkemesinin ortalama süresi 251 gün, sayfa 78 22 İdare mahkemesinin ortalama süresi 272 gün, sayfa 78 24 İdare mahkemesinin ortalama süresi 191 gün, sayfa 80 25 İdare mahkemesinin ortalama süresi belli değil. , sayfa 80 2019 yılı sonu itibariyle 2018 yılından devredenler dahil toplam idare mahkemesine başvuru sayısı 70152 (2020 müracaatları hariç.) Bu kısım ilginç; 25.10.2019 tarihinde OHAL komisyonunun yaptığı açıklamada 83900 ret verildiği belirtilmişti. Kasım ve aralık aylarını özellikle hesaba katmadım. Çünkü bu kişilerin önünde 60 gün süre vardı ve başvuru yaptılarsa bile 2020 tarihine kaydedilmiş olabilir. Arada 13748 olmayan başvuru var. Sayfa 130 Diğer idare mahkemelerinin baktığı dosya sayısının OHAL kararlarına bakan mahkemelerle kıyaslanması ise tam fiyasko en yakın dosya sayısı 1/3 diyebilirim. 2019 yılında verilen karar sayısına bakarsanız durum değişiyor, OHAL mahkemeleri nde 19,20,22 5000 civarında karar vermiş, 21,24 3000 civarında karar vermiş. Diğer idare mahkemeleri de ortalama 2700 civarında karar vermiş. Sayfa 130.
  11. 4 puan
    Adıyaman Valisi Mahmut Çuhadar oldu. Bugün yayımlanan Valiler Kararnamesi ile Adıyaman Valisi Aykut Pekmez Mülkiye Başmüfettişi oldu. Bu sebeple boşalan Adıyaman Valiliği koltuğuna ise Mülkiye Başmüfettişi Mahmut Çuhadar atandı. Çuhadar, 2018 yılında OHAL Komisyonu üyeliğine atanmıştı.
  12. 3 puan
    hayırlı olsun çok sevindim. Allah bir daha böyle bir şey yaşatmasın darısı başımıza İNSALLAH
  13. 3 puan
    Çok ama çok sevindim öğretmenim@Teacher34 .... Öğrencileriniz,dünyanın en güzel çiçekleri,???sizi bekliyor... Yolunuza güzel insanlar çıksın,bizleri de unutmayınız lütfen... Travma büyük,nickimiz benziyor ya,bir an acaba ben mi iade oldum ?dedim.???
  14. 3 puan
    672 KHK , yök , adli süreç 2019 nisan KYOK
  15. 3 puan
    Devrem maalesef düşündüğün gibi değil keşke öyle olsa. Benim KYOK da bütün kriterlerden araştırma yapıldığı ve bir olumsuzluk olmadığı ayrı ayrı maddelerde belirtildiği, hatta iki ayrı tem şube araştırma tutanaklarına göre hiçbir şekilde irtibat ve iltisaklı olmadığı yazdığı halde sonuç koskoca bir RET.!!!
  16. 3 puan
    ihraç listelerinde bir sayı belirlenmiş, doldurmak için de referansı dayısı olmayan, kendi hakkıyla bir yerlere gelenleri eklemişler. Benim görüşüm bu.
  17. 3 puan
    Çok özel bir civciv o.... Onun bir hikayesi var.... Karaböcek adlı tavuğum 23_24 gün kuluçkaya yattı ve hiç civcivi çıkmadı.Tavuk üzgün,ben üzgün.??? Bir khklıda çareler tükenmez biliyorsunuz... Başka bir tavuğum da kuluçkadaydı,altından ödünç bir yumurta aldım ve Karaböcek anne oldu.?? Annesinin bir tanesi o. ? Ama nasıl kıymetli görmelisiniz,kimseye ellettirmiyor... Bin bir zorluk ve emekle elde ettiği için sanırım....
  18. 3 puan
    Çok üzüldüm kedinize ve size, açınızı içimde hissettim. Biz iki gundur veterinerdeyiz, ilk gün soktaydi hiç kipirdamadan yattı dün biraz kafasını kaldırdı yapılan iğnelerden sonra kendine gelip yemek yedi çok şükür bugün çok iyi uyandı bir patisini basamiyor sadece ağzındaki yara iyilesti sayılır, bugün röntgen çekilecek bakalım. Ne kadar sukretsek az, 6 yaşındaki kızım "seni yeterince sevemedim mi yoksa ondan mı oldu bunlar?" diye ağlıyordu basinda, hiç unutamam o anı, kimse yaşamasın.
  19. 3 puan
    Ben bu işin iktidar gitsede muhalefet gelsede çözüme kavuşacağını sanmayanlardanım. Mahkemeler nezdinde yıllar içinde ancak çözülebilir. Şuanki yaşadığımız haksızlıgın ne muhalefetİn ne de iktidarın umrunda olduğunu düşünmüyorum. İşimiz zor ama Allahın adaleti de sonsuzdur.
  20. 3 puan
  21. 3 puan
  22. 2 puan
    evet sistemde gördük ama bgn rektörlükten arama geldi ama bağlanamadı , gelişmelerden haber ederim tabiki
  23. 2 puan
    YÖK 679 incelemeye devam.. sona bıraktılar iyice
  24. 2 puan
    -savunmaya cevap dilekçesi yaz . Hakimler kafalarının arkasında savunmaya cevap verilsin ister , ne diyecegin onemli -idarenin doğrudan sana karşı ithamlarına cevap ver, -matbu yazılan diğer kısımlar da da üstün kötüde olsa cevap ver ama söz konusu kısımların şahsına karşı değil genel matbu ,hiçbir alakası olmayan , kişileştirilmemiş matbu yazılar olduğunu vurgula. İdarenin sebep dahil sunamadığı için toptancı , matbu yazılar yazdığını vs yaz - idarenin sana karşı somut ithamları varsa cevap ver. Birde emsal kararlarda söz et.mümkünse sağdan solda emsal karar koy ekine. Tweet er da n Melih kutluda örnek idare mahkemesi kararları var. Oradan lehine olanlarıda ekine koy
  25. 2 puan
    -Savcı görevi ceza hukuku yönünden incelemektir. Görevi olmamasına rağmen idare hukuku yorumlaması yapmış. Görevinin dışına çıkmış - sulh ceza mahkemesine itiraz et , savcının görevi olmayan konularda mutala verdiği söz konusu yorumlama in gerek komisyonda gerek idare mahkemesinde seni mağdur edicegi. Söz konusu hususta İdare hukuku yönünden taktir ve mutala yetkisinin komisyon ve idare mahkemelerinde olduğunu yaz. -ayrica savcının yanlı yorum yaptığını AİHM senin lehine karar larıda olduğu ve bu hususun hiç deginmedigi , tarafsizligina gölge düstüğü( ki bu kararlarıda biraz araştır bulursun, ekinede koy çıktısını) -Görevi olmadığı konuda yanlış tespitte bulunarak olası magdurete sebebiyet vereceğinden bahisle takipsizlik kararındaki söz konusu kısımların kaldırılması yönünden itiraz et sulh cezaya , ayrıca keyfine göre savcıyı hsk yada şikayet edebilirsin.
  26. 2 puan
    Süslülüğü sahibine çekmiş olabilir @KatrinaVanTassel .?? İade olunca paçalı süs tavukları alacağım nasipse. @elaf teşekkür ediyorum,güzel duanız için... Elaziz ve La Tahzen umarım iyidir. Tömbüldek hocama da burdan selsmlar,saygılar yolluyorum....
  27. 2 puan
    Maşallah diyelim ki nazar değmesin. Rabbim kimsenin kucağını boş bırakmasın.. Binbir zahmet emek derken biz khklilar da binbir zahmetle elde ettiklerimizi bir çırpıda kaybettik.?.Rabbim tekrar o günlerimize geri dönmeyi nasip etsin..amin
  28. 2 puan
    Aynen katılıyorum. Bizler TSK personeli olarak, halen birleşemedik. Oysa ergenekon balyoz döneminde ne güzel bir dayanışma vardı. Her ne kadar yardım etmeyeni fişklediler ise de dayanışma, aile bağları güzeldi. Bugün ise, ihraç olan zümrede öyle farklılııklar var ki, herkes birbirine şüphe ile bakıyor. YAhu varsayalım ki silah arkadaşın gerçekten bu adilere bulaşmış olsun, ama kral dahi çıplakken, sen zayıf gördüğün için silah arkadaşına yükleniyorsun... Elindeki iktidar gücüne, istihbarat gücüne rağmen aldanmışlara susarken, garip anadolu evladına yüklenmek de nedir? Gerçekten beynini kiraya vermişler zaten aramızda yok! Onlar ya hapiste veya umudunu kesmiş işine gücüne bakıyor, ya yurtdışında, ya da görevde!
  29. 2 puan
    Ankara idare mahkemeleri komisyon gibi alınan verilen kararlar hakkında faaliyet raporu hazırlamış.Anasını satayım milletin mahkemeleri Danıştaya dayandı biz hala komisyondan karar bekliyoruz bu nasıl adalet Allah ım?
  30. 1 puan
    Bugun yoğunluğumdan dolayı birkaç saattir bakamadim foruma.Bir de baktım sayfalar birikmiş ve hemen anladım güzel haberler oldugunu Maşallah yaa çok sevindim hepinizin iade sevincini taaa yüreğimde hissettim... darısı hepimizin bütün mağdur olanların başına insallah Bu gece çok ama çooook mutlu uyuyacağim ve daha umutla kalkacağım??
  31. 1 puan
    Bugün bir tanıdığımızin red kararını duyduk MEB sendika başka kriter var mı bilmiyorum.sonuna kadar sendika vardı ilk ihraclardandı
  32. 1 puan
    Red alanlara geçmiş olsun. Kabul alanlara hayırlı olsun. İncelemeye devam.
  33. 1 puan
    Geçmiş olsun. Evet maalesef asker ve polis isen göğede çıksan sonuç genellikle bu şekilde. Allaha havale ediyoruz artık.
  34. 1 puan
    Aynen doğru , varsa bulunduğun yerdeki idare mahkemesi , idare mahkemesi yoksa asliye hukuk mahkemesi, idarenin savunmasınin sana tebliğinden itibaren 30 gün içinde mahkeme den gondermen gerek.
  35. 1 puan
    Tebrik ederim ne guzel bi haber cok cok cok gecmis olsun
  36. 1 puan
    Dediğim gibi kardeşim karar gelsin göreceğiz zaten red alırsam takipsizlik kağıdımı da alıp gidip meclisin önünde gelen tüm vekillere gösterip soracağım öyle bir planım var
  37. 1 puan
    Mutlaka düzelecek, ama ne zaman sorusunun cevabını veremem. Belirtiler ve gerekçeler önemli, İktidar değişimi, halkı inandırabilecekleri yeni bir düşman (kandırıldık diyebilmek için), ekonomik nedenlerle dış ülkelerin baskıları neden olabilir. Kendi iradeleriyle bir şey yapacaklarına asla inanmam. Çünkü hak, adalet gibi bir dertleri olmadığı söylemleri ve yaptıklarıyla ortada. Unutulmaması gereken husus, bu yol kısa değil.
  38. 1 puan
  39. 1 puan
    O buhranlardan birini yaşayan da benim emin ol söz konusu asker olunca masum olmak imkansız bırak kriter wildpuppy kriteri olmayan ben ret aldım gerekçeli kararı paylaştım burada işte 3 kriter belirlemisler ihraç olmam takipsizlik almam (dosya boş) bir de 2010_2016 senelerinde genel bir şüphe varmis
  40. 1 puan
    Allah sağlikla büyümelerini nasip etsin sn @Teacher bu civcivin renklerine bayıldım??
  41. 1 puan
    Işimiz zorlaşır mı ? https://twitter.com/krtkulturtv/status/1270440251375472641?s=19
  42. 1 puan
    Ne güzel olmuş o çikolata @Teacher hocam. Allah bereket versin.
  43. 1 puan
    İyi akşamlar.??? İkinci resimdeki civcivimin adını " Çikolata" koydum..? Toplam 11 adet civcivim oldu.... Rabbim bereket versin....
  44. 1 puan
    Arkadaşlar güzel haberler beklerken dün hataneden üzücü sonuçlar aldım beynimde 5.5 mm lik kitle olduğunu öğrendim çok üzülüyorum lütfen dua edin ilaçla küçülürse ameliyata gerek kalmayacak yoksa ameliyat olmalıymışım ve stres yaptıkça tekrarlama riski varmış en önemli şey sağlık ama bu yaşalınalardan sonra insanın sağlıklı kalması çok zormuş ?
  45. 1 puan
    Whatsapp grubumuzda ara ara idari dava avukatlarını misafir edip görüş alıyoruz. Sağolsunlar onlar da fikirlerini paylaşıyorlar. Son olarak Hukukihaber.net yazarı Av Ahmet Serdar Güneşi konuk etmiştik. Durumumuz hakkında mütalaalar içeren bir yazı hazırlayacaktı. İlk Bölümü ekliyorum. OHAL KOMİSYONU KARARI SONRASI ARAŞTIRMA MERKEZİNE ATANAN MEMURLAR Ankara idari dava avukatı | ASG Hukuk ve Danışmanlık Bürosu olarak bu yazımızda, OHAL Komisyonu Kararı ile göreve iade olduktan sonra Araştırma Merkezine atanan memurların durumu hakkında değerlendirmelere yer vereceğiz. Bir önceki yazımızda, göreve iade olan memurların haklarından ve özellikle de mali haklarından bahsetmiş, OHAL Komisyonu Kararı ile göreve iade sonrası ataması eski kadrosuna değil de Araştırma Merkezlerine yapılan memurların durumuna ise kısaca değinerek başka bir yazımızda ayrıntılı olarak yer vereceğimizi belirtmiştik. Aşağıda, Araştırma Merkezlerine atama işleminin kanuni dayanağı, benzer konuda verilmiş Anayasa Mahkemesi kararı ışığında atama işleminin ve bu işlemin dayanağı kanun maddesinin Anayasa’ya uygunluğu ve idarenin takdir yetkisinin sınırları hakkında hukuki değerlendirmelerde bulunacağız. Araştırma Merkezine Atama İşleminin Yasal Dayanağı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu, terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı olduğu gerekçesiyle başka bir idari işlem tesis edilmeksizin doğrudan kanun hükmünde kararname hükümleri ile tesis edilen işlemlere ilişkin başvuruları değerlendirmek ve karara bağlamak üzere OHAL döneminde yayınlanan 02.01.2017 tarihli ve 685 sayılı “Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” ile kurulmuştur. 685 sayılı KHK’nın Kararların uygulanması başlıklı 10. Maddesinde başvurusu kabul edilenler hakkında düzenlemelere yer verilmiş olup, bu madde çeşitli tarihlerde değişikliklere uğramıştır. Bu maddenin ilk yayınlandığı halinde şu hükümlere yer verilmiştir: “Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan teşkilattan çıkarılan ya da ilişiği kesilenlere ilişkin başvurunun kabulü halinde karar Devlet Personel Başkanlığına bildirilir. Bu şekilde bildirilen personelin atama teklifleri; statüleri, unvanları ve yürüttükleri görevler itibarıyla başka kurumlarda görevlendirilmeleri mümkün olmayanlar hariç olmak üzere daha önce istihdam edildikleri kurumlar dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarında eski statülerine ve unvanlarına uygun kadro ve pozisyonlara Devlet Personel Başkanlığı tarafından ikamet ettikleri il dikkate alınarak onbeş gün içinde yapılır. Bu fıkra kapsamında kamu görevine iade edilmesine karar verilenlerden, yöneticilik görevinde bulunmakta iken kamu görevinden çıkarılmış olanların atamalarında, yöneticilik görevinden önce bulundukları kadro ve pozisyon unvanları dikkate alınır…” Görüldüğü üzere düzenleme bu haliyle komisyonca kabul kararı verilen tüm kişiler hakkında statüleri, unvanları ve yürüttükleri görevler itibarıyla başka kurumlarda görevlendirilmeleri mümkün olmayanlar hariç olmak üzere daha önce istihdam edildikleri kurumlar dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarında eski statülerine ve unvanlarına uygun kadro ve pozisyonlara atanmalarını öngörmekte ve bu durum da komisyon kararları neticesinde ihraç sebebi KHK’nın etkilerinin tam olarak ortadan kaldırılamadığını göstermekteydi. 685 sayılı KHK, 01.02.2018 tarihli ve 7075 sayılı Kanun ile değiştirilerek kanunlaştırılmış ve 10. Maddenin değiştirilen halinde şu hükümlere yer verilmiştir: “Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan teşkilattan çıkarılan ya da ilişiği kesilenlere ilişkin başvurunun kabulü hâlinde karar, kadro veya pozisyonunun bulunduğu kuruma, yükseköğretim kurumlarında kamu görevinden çıkarılan öğretim elemanları için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına bildirilir. Kamu görevine iade edilmesine karar verilenlerin eski kadro veya pozisyonuna atanması esastır. Ancak müdür yardımcısı veya daha üstü ile bunlara eşdeğer yöneticilik görevinde bulunmakta iken kamu görevinden çıkarılmış olanların atamalarında, söz konusu yöneticilik görevlerinden önce bulundukları kadro ve pozisyon unvanları dikkate alınır…” Aynı Kanuna eklenen Geçici 3. Maddenin ikinci fıkrası ile de yukarıdaki değişikliği tamamlayıcı bir hüküm getrilmiştir. Bu hüküm şu şekildedir; “Devlet Personel Başkanlığı tarafından kamu görevinden çıkarıldıkları tarihte kadro veya pozisyonunun bulunduğu kurumdan başka bir kuruma atama teklifi yapılanlar hakkında teklif işlemi 10 uncu madde esas alınarak yeniden yapılır.” Eski haline nazaran bu metinde kabul kararı alanlar lehine çok önemli bir değişiklik yapılmış ve daha önce başka kurumlara ataması yapılmış olanlar da dahil kamu görevine iade edilmesine karar verilen herkesin eski kadro veya pozisyonuna atanması hüküm altına alınmıştır. Bu düzenleme ile komisyon kararı neticesinde ihraç sebebi KHK’nın etkilerinin büyük oranda ortadan kaldırılması sağlanmıştır. Buna rağmen müdür yardımcısı veya daha üstü ile bunlara eşdeğer yöneticilik görevinde bulunanlar için yöneticilik görevlerinden önce bulundukları kadro ve pozisyonlara atanmaları sorunu bu maddede varlığını sürdürmüştür. Ancak aşağıda gerekçelerine ayrıntılı bir şekilde yer vereceğimiz üzere bu düzenleme Anayasa’ya aykırılık sebebiyle Anayasa Mahkemesinin 24.12.2019 tarihli kararı ile iptal edilmiştir. Yaklaşık 2 Yıl süren OHAL Döneminin 18.07.2018 tarihinde sona ermesinden hemen sonra, 25.07.2018 tarihinde 7075 sayılı Kanuna “Türk Silahlı Kuvvetleri İle Genel Kolluk Kuvvetleri Personeli Ve Dışişleri Bakanlığı Diplomatik Kariyer Memurlarına İlişkin Kararların Uygulanması” başlıklı Madde 10/A eklenmiştir. 10/A maddesinin hükmü şu şekildedir: “(1) Terör örgütlerine veya Millî Güvenlik Kurulunca Devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu değerlendirilmesi sebebiyle kamu görevinden, meslekten veya görevden çıkarılan ya da ilişiği kesilen subay, astsubay, uzman jandarmalar ile Emniyet Genel Müdürlüğünde emniyet hizmetleri sınıfına tabi olanlar ve Dışişleri Bakanlığı diplomatik kariyer memurlarından; haklarında mahkemeler tarafından göreve iade mahiyetinde karar verilenler ile Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu tarafından başvurunun kabulü kararı verilenlerden, eski kadro, rütbe veya unvanına atanması ilgili bakan onayı ile uygun görülmeyenler ilgisine göre Milli Savunma Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı bünyelerinde kurulan araştırma merkezlerinde bu madde esaslarına göre istihdam edilir. (2) Birinci fıkra kapsamında bulunanlardan binbaşı ve üstü rütbelerde olanlar ile emniyet hizmetleri sınıfında bulunan her sınıftaki emniyet müdürlerinin atamaları araştırma merkezlerindeki araştırmacı unvanlı kadrolara, diğerlerinin atamaları ise Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine ilgisine göre İçişleri Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı ve Milli Savunma Bakanlığı tarafından tespit edilen araştırma merkezlerindeki diğer kadrolara, kararların bildirimini takip eden otuz gün içinde ilgili bakan onayıyla yapılır… (6) Bu madde kapsamına giren personel, önceki statülerinden kaynaklanan rütbe, unvan, kimlik ve sosyal haklarını kullanamaz, emniyet hizmetleri sınıfındakiler ile Dışişleri Bakanlığı diplomatik kariyer memurları hariç olmak üzere muvazzaf askerlik hizmetini yerine getirmiş sayılır…” Bu düzenlemeden önce iade olan tüm kamu görevlilerinin eski kurumlarında görev alması sağlanırken, bu düzenleme ile birlikte Türk Silahlı Kuvvetleri İle Genel Kolluk Kuvvetleri Personeli Ve Dışişleri Bakanlığı Diplomatik Kariyer Memurlarından eski kurumlarındaki kadrosuna atanması uygun görülmeyenlerin Bakanlıklar bünyesinde kurulan Araştırma Merkezlerine atanması öngörülmüştür. 11.05.2019 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan İçişleri Bakanlığı Araştırma Merkezi Yönetmeliği ile birlikte İçişleri Bakanlığı bünyesinde görevli bahse konu unvandaki bir kısım personel fiili olarak Araştırma Merkezlerine atanmaya başlamıştır. Benzer Kanuni Düzenlemeler Hakkındaki Anayasa Mahkemesi Kararları Karar 1 7075 sayılı Kanunun 10. Maddesinde yer alan “…Ancak müdür yardımcısı veya daha üstü ile bunlara eşdeğer yöneticilik görevinde bulunmakta iken kamu görevinden çıkarılmış olanların atamalarında, söz konusu yöneticilik görevlerinden önce bulundukları kadro ve pozisyon unvanları dikkate alınır…” cümlesi, görülmekte olan idari davalar sırasında iki yerel mahkeme tarafından (Manisa 1. Ve Ankara 11. İdare Mahkemeleri) somut norm denetiminden geçmek ve iptal edilmek talebiyle Anayasa Mahkemesine gönderilmiştir. Anayasa Mahkemesinin başvuru konusu kuralın iptaline karar verdiği 24/12/2019 tarihli ve 2018/159 E.; 2019/93 K sayılı kararı incelendiğinde; Başvurucu yerel Mahkemelerin başvuru gerekçesi “…itiraz konusu kuralın, …Komisyon kararıyla tekrar kamu görevine iade edilen kamu görevlilerinin görevden çıkarılmadan önceki görevlerine dönme hakkını nesnel ve somut bir sebep bulunmaksızın ortadan kaldırdığı, kişilerin ehliyet ve liyakat ilkeleri kapsamında hukuka uygun bir şekilde elde ettikleri görevlerde çalışmasına engel olduğu, bu durumun hukuk devletinin temel ilkeleri olan kazanılmış hakların korunması ve hukuk güvenliği ilkelerini ihlal ettiği, aynı ortamda çalışanlar arasındaki malî ve sosyal dengeyi bozarak çalışma barışını olumsuz etkilediği belirtilerek Anayasa’nın 2., 5., 10. ve 49. maddelerine aykırı olduğu ileri sürülmüştür.” şeklindedir. Sonuç olarak iptal kararının gerekçesinde ise; Kamu görevlilerinin yönetici kadro veya pozisyonlarına veya bu görevlerden alınarak başka bir kadroya atanmasına yönelik düzenlemeler kişilerin kariyerlerini etkileyeceği gibi meslek hayatında üçüncü kişilerle kuracağı ilişkiler ve bu kişiler nezdindeki itibarı üzerinde de etkili olabilir. Dolayısıyla kişilerin kariyerlerini önemli ölçüde etkileyen düzenlemelerin özel hayata saygı gösterilmesi hakkına sınırlama oluşturacağı açıktır…. Anayasa’nın 13. maddesinde “Temel hak ve hürriyetler, özlerine dokunulmaksızın yalnızca Anayasanın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak ve ancak kanunla sınırlanabilir. Bu sınırlamalar, Anayasanın sözüne ve ruhuna, demokratik toplum düzeninin ve lâik Cumhuriyetin gereklerine ve ölçülülük ilkesine aykırı olamaz.” denilmektedir. Anayasa’nın anılan maddesi uyarınca temel hak ve özgürlükler, yalnızca Anayasa’nın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak sınırlanabilir. Ayrıca getirilen bu sınırlamalar demokratik toplum düzeninin gereklerine ve ölçülülük ilkesine aykırı olamaz. … …Komisyon tarafından yapılan değerlendirme sonucunda söz konusu örgüt, yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı olduğuna karar verilenler yönünden başvurunun reddine; üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya irtibatı olmadığına karar verilenler yönünden ise başvurunun kabulüne karar verilecektir. OHAL KHK’ları ile kamu görevinden çıkarılanların çıkarılma sebebi, bu kişilerin terör örgütlerine veya sözü edilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatının bulunmasıdır. Komisyon, kamu görevinden çıkarılanlar tarafından yapılan başvuruları sebep unsuru yönünden değerlendirecek ve kamu görevinden çıkarma koşullarının oluşmadığı durumlarda başvurunun kabulüne karar verecektir. Bu durumda Komisyona yapılan başvuruların kabulü, kamu görevinden çıkarılanların terör örgütlerine veya sözü edilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı bulunmadığı anlamına gelmektedir. Komisyon kararıyla kamu görevinden çıkarma işleminin sebep unsuru tamamen ortadan kalktığı hâlde yönetici pozisyonunda iken kamu görevinden çıkarılan ve Komisyon kararı sonrasında yeniden kamu görevine dönen kişilerin atanmasında yöneticilik görevlerinden önce bulundukları kadro ve pozisyon unvanlarının dikkate alınmasını öngören kural, bu kişilerin üyelik, mensubiyet, aidiyet, iltisak veya irtibatlarına dair şüphelerin tam olarak ortadan kalkmadığı izlenimini oluşturmaktadır. Bu durum, kişilerin meslek hayatlarında kişisel gelişimlerinin, üçüncü kişilerle olan ilişkilerinin ve itibarlarının olumsuz şekilde etkilenmesine sebebiyet verebilir. … Bu çerçevede kuralda terör örgütlerine veya devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna Millî Güvenlik Kurulunca karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı bulunmadığı kabul edilen bu kişilerin yöneticilik görevlerine atanmamasına neden olabilecek fiili veya hukuki bir zorunluluk belirtilmeden, kişilerin anılan görevlere atanması yönünde idareye bir takdir yetkisi tanınmadan ve emredici bir hükümle anılan kişilerin zorunlu olarak yöneticilik görevlerinden önceki görevlere atanacağının öngörülmesinin kamu hizmetinin etkin ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi amacını gerçekleştirmek bakımından zorunlu bir toplumsal ihtiyaca karşılık gelmediği anlaşılmaktadır. Anılan kişilerden yönetici olarak istifade edilmesi kamu hizmetinin etkin ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi amacını gerçekleştirmek bakımından daha yararlı görülmesi durumunda bile kural uyarınca kategorik olarak bu kişilerin yöneticilik pozisyonunda değerlendirilmesi mümkün olmayacaktır. Bu anlamda kuralın anılan amaca ulaşılması bakımından elverişli bir araç öngörmediği de açıktır. Bu yönleriyle kuralla özel hayata saygı gösterilmesi hakkına getirilen sınırlama demokratik toplum düzeninin gereklerine uygun olmadığı gibi ölçülülük ilkesini de ihlal etmektedir. Açıklanan nedenlerle kural Anayasa’nın 13. ve 20. maddelerine aykırıdır. İptali gerekir.” Özet olarak diyebiliriz ki, kararın tamamı incelendiğinde Anayasanın 20. Maddesi gereğince öngörülen “Özel Hayata Saygı” hakkının önemine vurgu yapılmış, ancak bu hakkın sınırsız olmadığından ve Anayasa’nın 13. Maddesinde yer alan koşulların sağlanması halinde bu hakka müdahale edilebileceğinden bahsedilmiştir. Sonuç olarak Anayasanın 13. maddesinin “Temel hak ve hürriyetler, özlerine dokunulmaksızın yalnızca Anayasanın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak ve ancak kanunla sınırlanabilir. Bu sınırlamalar, Anayasanın sözüne ve ruhuna, demokratik toplum düzeninin ve lâik Cumhuriyetin gereklerine ve ölçülülük ilkesine aykırı olamaz.” hükmü bağlamında itiraz konusu kuralın kamu hizmetinin etkin ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi amacını gerçekleştirmek bakımından zorunlu bir toplumsal ihtiyaca karşılık gelmediği, kuralın anılan amaca ulaşılması bakımından elverişli bir araç öngörmediği ve bu sebeplerle ölçülü olmadığı belirtilmiştir. Anayasa Mahkemesinin ileri sürülen gerekçelere dayanma zorunluluğu olmadığı için kuralı ilgisi nedeniyle ilk olarak Anayasa’nın 13. Ve 20. Maddeleri kapsamında “özel hayata saygı hakkı” çerçevesinde incelemiştir. Sonuç olarak kuralın bu hakkı ihlal ettiğine karar verdiği için ayrıca Anayasa’nın 2., 5., 10. ve 49. maddeleri yönünden, yani “Kanun önünde eşitlik” ve Çalışma hakkı” yönünden inceleme yapmaya gerek görmemiştir. Araştırma merkezine atama yapılmasını öngören kanun maddesinin de aynı gerekçelerle Özel Hayata Saygı hakkına müdahale oluşturduğu iddia edilebilir. Zira idareye verilen takdir yetkisinin hangi nesnel kurallarla uygulanması gerektiği açıkça belirtilmemiştir. Bir zamanlar üniformalı görevleri icra eden asker ve polis şahısların veya Dışişleri Bakanlığı kariyer memurların sivil görevlere alınması üçüncü kişiler nezdinde itibarlarının sarsılmasına sebebiyet verebilir ve bu bir anlamda rütbe tenzili cezası olarak görülebilir. Öte taraftan OHAL Komisyonunun iade kararıyla birlikte ilgili KHK’ların sebep unsuru ortadan kalkan herkes eski görevine atanırken bir kısım personelin Araştırma Merkezine atanması kuralının “Kanun önünde eşitlik” ve Çalışma hakkının” ihlali anlamına geldiği iddia edilebilir. Karar 2 06.03.2014 tarihinde İdari Yargılama Usulü Kanununun Kararların Sonuçları Başlıklı 28. Maddesine eklenen “Kamu görevlileri hakkında tesis edilen atama, görevden alma, göreve son verme, naklen veya vekaleten atama, yer değiştirme, görev ve unvan değişikliği işlemleriyle ilgili olarak verilen iptal ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin mahkeme kararlarının gereği; dava konusu edilen kadronun boş olması halinde bu kadroya, boş olmaması halinde ise aynı kurumda kazanılmış hak aylık derecesine uygun başka bir kadroya atanmak suretiyle yerine getirilir…”cümlesi, görülmekte olan idari davalar sırasında üç yerel mahkeme tarafından (Ankara 11., Kocaeli 2. Ve Samsun 1. İdare Mahkemeleri) somut norm denetiminden geçmek ve iptal edilmek talebiyle Anayasa Mahkemesine gönderilmiştir. Anayasa Mahkemesinin başvuru konusu kuralın iptaline karar verdiği 25/11/2015 tarihli ve 2014/86 E.; 2015/109 K sayılı kararı incelendiğinde; Başvurucu yerel Mahkemelerin başvuru gerekçesi “…kamu görevlilerinin atanmaları, terfi işlemleri ve yer değiştirmeleri gibi işlemlere ilişkin olarak yapılan düzenlemenin, idari yargı yerlerine açılan davalarda verilen kararların yerine getirilmemesi sonucunu doğuracağı, bu durumun hukuk devletinde mahkeme kararlarının uygulanmasının zorunluluğu ilkesiyle çeliştiği, ayrıca kuralların kamu görevlileri arasında eşitsizliğe neden olacağı, hakkın özünü ihlal ettiği ve ölçüsüz bir düzenleme olduğu belirtilerek kuralların, Anayasa’nın 2., 10., 13., 36., 125. ve 138. maddelerine aykırı olduğu ileri sürülmüştür.” şeklindedir. Sonuç olarak iptal kararının gerekçesinde ise; “… İdare hukukunda verilen iptal kararlarında dava konusu idari işlemin, tesis edildiği tarihten geçerli olmak üzere hukuksal varlığına son verilmekte, işlemin tesis edildiği tarihten önceki hukuki durumun geçerliği sağlanmaktadır. Böylece, hukuka aykırı olduğu belirlenmiş olan idari işlemin bütün sonuçları ile ortadan kaldırılarak hukuk düzeninin korunması amaçlanmaktadır… Hukuk devleti ilkesi, vatandaşların hukuki güvenlik içinde bulundukları, devletin hukuk kurallarıyla bağlı olduğu bir sistemi ifade etmekte olup devletin hukuk kurallarına bağlılığını sağlayacak en önemli mekanizma, idarenin yargısal denetimidir. İdare karşısında bireylerin hak arama özgürlüğünü kullanmaları, idarenin eylem ve işlemlerinin yargı denetimine açık olmasına bağlı olmakla birlikte bu husus, tek başına hukuk devleti ilkesi bakımından yeterli değildir. Hukuk devletinin gerçekleşmesi için aynı zamanda idarenin yargı kararlarına uyması ve bu kararların gereklerine göre işlem ya da eylemde bulunması zorunludur. İdarenin, yargı kararlarını uygulamaması durumunda, hukuk devleti ilkesinin varlığından söz edilemez. Anayasa’nın 138. maddesine göre yasama ve yürütme organları ile idare, mahkeme kararlarına uymak zorundadır. Bu organlar ve idare, mahkeme kararlarını hiçbir suretle değiştiremez ve bunların yerine getirilmesini geciktiremez. Buna göre, idare bağlı yetkiye sahiptir. İdarenin, yargı kararlarını uygulayıp uygulamama konusunda takdir yetkisi bulunmamaktadır. Bunun yanında idare, yargı kararını uygulamayı herhangi bir koşula da bağlayamaz. Aksine bir yaklaşım, iptal kararı ile ortadan kaldırılan işlemin sonuçlarını geçerli kılmak anlamına gelir. İdare iptal kararının gereğine göre yeni bir işlem yapmak ve iptal edilen işlemden doğan sonuçları ortadan kaldırmakla görevlidir. İdarenin başkaca bir tercih ve takdir hakkı yoktur. Kuşkusuz, ilgililerin atama ve benzeri işlemlere karşı dava açmalarının nedeni, tesis edilen işlemin hukuka aykırı olduğunu ileri sürmek ve yargı kararı ile dava konusu işlemin hukuka aykırılığının tespiti halinde önceki görevlerine dönebilmektir. ..Dolayısıyla yargı kararlarının uygulanmasının bu şekilde kadronun boş olması koşuluna bağlanmış olması hak arama özgürlüğünü etkisiz hale getiren ölçüsüz bir sınırlamadır. Kural idarenin yargısal denetimini ve hak arama özgürlüğünü etkisiz bırakacağından, hukuk devleti ilkesine aykırılık oluşturduğu gibi idarenin bütün işlemlerinin yargı yoluyla denetlenmesi ve yargı kararlarının bağlayıcılığı ilkelerini de ihlal etmektedir. Açıklanan nedenlerle itiraz konusu üçüncü cümle Anayasa’nın 2., 13., 36. ve 138. maddelerine aykırıdır. İptali gerekir.” Özet olarak diyebiliriz ki, İYUK md. 28’e eklenen kuralın yargı kararlarının uygulanması açısından bazı şartlar getirmesi adil yargılanma hakkının unsurlarından olan hak arama özgürlüğüne, hukuk devleti ilkesine, idarenin bütün işlemlerinin yargı yoluyla denetlenmesi ve yargı kararlarının bağlayıcılığı ilkelerine aykırı bulunmuştur. Anayasa Mahkemesinin iptaline karar verdiği bu kural Mahkeme kararlarının uygulanması ile ilgili olup OHAL Komisyonu kararlarının sonuçlarını konu almamaktadır. Ancak OHAL KHK’larına karşı doğrudan doğruya dava açma yolu kapalı olduğu için hak arama hürriyeti adına ekili bir başvuru yolu olarak sunulan OHAL Komisyonun, kararlarının da sonuçları itibariyle en az idari yargıda verilen iptal kararlarının sonuçları kadar etkili olması gerektiği değerlendirilmektedir. Emniyet Personeli Açısından Geçmiş Tarihte Getirilen Benzer Bir Düzenleme 2015 yılında 3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanuna eklenen geçici bir maddeyle bir kısım Emniyet personeli başka kurumlarda durumlarına uygun kadrolara atanmışlardır. Buna göre 27/3/2015 Tarihli Ve 6638 Sayılı Polis Vazife Ve Salâhiyet Kanunu, Jandarma Teşkilat, Görev Ve Yetkileri Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun nun 33. Maddesi ile 3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu’na eklenen geçici 28. Madde disiplin kurullarınca meslekten veya Devlet memurluğundan çıkarma cezasıyla tecziye edilmesi gerektiği hâlde 657 sayılı Kanunun 127 nci maddesine göre ceza verme yetkisi zamanaşımına uğradığı için cezalandırılamayan Emniyet Teşkilatı mensuplarının, başka kamu kurum ve kuruluşlarına atanmalarını öngörmekteydi. Bu kanun maddesinin gerekçesine https://mevzuat.tbmm.gov.tr/ adresinden bakıldığında işledikleri fiiller nedeniyle emniyet hizmetlerinde çalışmaya devam ettirilmeleri kamu güvenliği bakımından sakıncalı olan personelin başka kurumlara atamasının öngörüldüğü anlaşılmaktadır. Emniyet Teşkilatının özel yapısı ve hassas bir kurum olması sebebiyle ihraç olmayı gerektirecek fiileri işledikleri yapılan soruşturma sonucu sabit görülen bir kısım personelin başka kurumlara atamasının yapılması ölçülü bir tedbir olarak görülebilir. Ancak https://mevzuat.tbmm.gov.tr/ adresinden 7075 sayılı Kanuna eklenen 10A maddesinin gerekçesine bakıldığında sadece kanun metninin yazılmasıyla yetinildiği ve OHAL Komisyonu kararıyla terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı olduğuna dair bir tespit bulunmadığına karar verilen personelin Araştırma Merkezine atanmasını öngören kural hakkında özel bir gerekçe yazılmadığı görülmektedir. İdarenin Takdir Yetkisinin Sınırları Başvurunun kabulü kararı verilenlerden, eski kadro, rütbe veya unvanına atanması ilgili bakan onayı ile uygun görülmeyenlerin araştırma merkezlerinde istihdam edilmesi öngörülmüş ve bu kapsamda ilgili bakanlığa takdir hakkı verilmiştir. Ancak Danıştay’ın vermiş olduğu birçok kararda da görüleceği üzere takdir yetkisi mutlak ve sınırsız değildir. Hukukun genel ilkeleri ile kamu yararı ve hizmet gerekleri ölçütü sınırları içerisinde bulunmalıdır. Bu nedenle idare Araştırma Merkezine yapılan atama işleminin nesnel ve somut gerekçelerini ortaya koyabilmelidir. Diğer bir deyişle eski kadro, rütbe veya unvanına atanması uygun görülmeyenlerin diğerlerinden ne gibi farkları bulunduğunu ve personel ihtiyacı olması sebebiyle her yıl ilk atama yoluyla personel alımı yapan idarelerin, bir kısım tecrübeli personeli bünyesinde istememesinin kamu yararı ve hizmet gereklerine uygunluğunu izah edebilmelidir. Sonuç olarak; Araştırma merkezine yapılan atamalar sonrasında bazı özlük haklarında da kayıplar yaşanacağı öngörülmektedir. Bu konu hakkındaki yazı serimizin devamında özlük haklarında meydana gelen kayıpları ele almak üzere bu yazımızı burada sonlandırıyoruz. Sonuç olarak Araştırma merkezine ataması yapılan personelden bu işlem sebebiyle maddi ve manevi bazı menfaatlerinin ihlal edildiğini düşünenlerin atama işleminin kendilerine tebliği edildiği tarihinden itibaren 60 (altmış) gün içerisinde idari dava açmaları gerekmektedir. https://www.asghukukdanismanlik.com/goreve-iade-sonrasi-arastirma-merkezine-atanan-memurlarin-haklari/
  46. 1 puan
    Yarın komisyon raporundan önceki yapılacak olan iadelerle ? forum cıvıl cıvıl olur umarım...
  47. 1 puan
    @derebom kurum şıkışsa ne oluyor ki? Hesap soran yok. Hiç kriterim yok. Kodlama yok. red karar kağıdım henüz bana ulaşmadı ama kararda şöyle birşey yazsalar "ihraç etmek için bahane aramadık ki döndürmek için sebep arayalım işine bak koçum anca gidersin" Deseler ne yapabiliriz ki Anca dava aç dur İlk ihraç olduğum zamanlar adalete inancım tam gibiydi. 2 dilekçe yazdırıp dava açmak 10000 TL ye patladı, sonuç sıfır. Yine dava açacağım sonuç sıfır olacak büyük ihtimalle ama pes etmeyeceğim. Sonuna kadar devam Adalet bize uğrar mı kısmet Pes etmek yok
  48. 1 puan
    Şu ana kadar khklardaki ısrar ve inadın, muktedirler için sebeplerinin çok boyutu var. Eğer bu iktidar zamanında bir düzelme olacaksa khklar sayesinde elde ettikleri faydaların azalması veya zararlarının artması, sonuç olarak zararın faydayı geçmesi gerekiyor. Ne kadar eğitim, zeka ve vicdan seviyeleri nedeniyle bunlara yer tuttukları makamların yasal gerekliliği olanın ötesinde zerre kadar saygı duyamasam da, Sezar'ın hakkını Sezar'a veririm. Aşırı derecede uyanıklar, halkı iyi tanıyorlar ve pragmatistler. Khkların iktidar için faydalarını bir çırpıda aklıma gelenler olarak şöyle sayabilirim: 1-Devlette kalanlara verilen ayağınızı denk alın mesajı. 2-Boşalan kadrolara yapılmış atamalar (özellikle küçük ortak düzenli şekilde buralardan besleniyor). 3-Ekonomi, eğitim, dış politika vs. alandaki başarısızlıklar yerine sürekli terörle mücadelenin konuşulması (bu da gereğinden çok daha fazla kişiyi bu tanımın kapsamına sokmayı gerekli kılıyor). 4-Muhalefeti (parti içi olan dahil) terörle ilişkili gösterme çabası ve istediğimi terörist yaparım göz korkutması. Khkların iktidar için zararlarını sıralamakta ise biraz zorlanıyorum. 1-Dış dünyada oluşan olumsuz imaj. Şüphesiz bu önemli çünkü yatırımın olmadığı bir ülkede ekonominin hali ortada. 2-Devletteki yetişmiş iş gücü kaybı nedeniyle oluşan kalitesizlik (yerime aldığınız o vasıfsıza burdan sevgilerimi sunuyorum). 3-Muhalefetin adalet üzerinden haklı bir söylemle akl-ı selimi galip gelen insanları kendine çekmesi? Bundan emin bile değilim, bahsettiğim tipteki insan sayısı %0,5 falandır. Ondan çok daha fazlası ulusalcı da bu sayede iktidara çekildi ayrıca. Mhp'ye falan girmiyorum daha bak. Ekonomi ve kaliteli yönetim şüphesiz iktidarın kalıcılığı için önemli (ki önemsememeleri olanak dışı), ancak böyle bir medya gücüyle adama bayat ekmek yedirip "o Sebastian pastaydı" diye inandırabilirsiniz. Daha doğru dürüst tarih kitabı okumamış, deli saçmalarını okuyanları üstat sandırabilirsiniz. Okumuş adamların şerrinden(!) Allah'a sığındırabilirsiniz. O yüzden khknın iktidar için zararları oldukça sönük kalıyor maalesef. Eğer bu iktidar zamanında birşeyler olacaksa bu yukarıdaki denklemin khklılar lehine bozulmuş olması lazım, o da daha uzun yıllar alacak gibi görünüyor. Kimse bunların merhamete, vicdana, insanlığa gelmesini falan beklemesin. Bazen umuda kapılsak da, ki insan doğasında vardır, sanırım yine dönüp dolaşıp "sorunun sebeplerinden çözüm beklememek lazım" diyenlerin dediğine geliyoruz.
  49. 1 puan
    Komisyon başından beri hep belli bir kabul red yüzdesiyle çalışıyor ve bu mantıkla red alacak birileri de son haftaya kadar olacak malesef.İşin kötüsü red alanlar için 2 sene önce red alan bir kişi su an bölge idare aşamasına geçmiş veya mesleğine iade olmuşken sen sil baştan sıfırdan yeniden başlayacaksın ve bu sana belki de 2 mahkeme safhası kaybettirecek.Gerçekten yıllarımız çalındı gençliğimiz çalındı haksız ve suçsuz yere(en çok zoruma giden de bu) bunun vebalini kimse ödeyemez kaybolan yıllarımın emeği geçenlerden fitil fitil çıkması dileğiyle...
  50. 1 puan
    Eskiden tatil günlerini beklerdim şimdi komisyon çalışsın diye mesai günlerini bekliyorum. Bir yerlerde boyumdan büyük laflar etmişim galiba ki cezasını çekiyorum.


×
×
  • Yeni Oluştur...